STOPP!

STOPP!

Oj, nej
Vad gör jag nu?
Jamen, alltså... Hej!
Jag mår bra, hur mår du?

Nåmen, hej vänta
Ta och stanna ett tag
Nä-ä, varför skulle jag skämta
Jag svär, på mitt jag

Var kommer du från?
Vart ska du? När, hur?
Du svarar, inga hån
Nu är jag klar, din tur

Så många frågor
Så få svar
En känsla av lågor
Som bränner mig bar

Hur ska jag svara?
Kommer de att förstå?
Vet knappt vem jag vill vara
När hånen, räcker till två

En fejk som är rätt
Eller, en person som är jag
Så jag gör allting slätt
Opersonligt, väldigt vag

I mitt huvud är jag en
Min kropp kommer andra
Kan man tvätta sig ren
Så folk ska sluta klandra

STOPP!

Alltså, förlåt
Skit i mig
Lyssna inte på nåt
Det är ju enkelt för dig

Se inte mig, nu
Bara titta bort
Ignorera allt du

Jag har mycket att säga
Inget viktigt i sig
Min gräns är nådd
Vill inte försöka mer
Nu går jag
Hej

-----
Skriven och uppförd på
Kulturkarnevalen 2012


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0