Next period

Imorgon är det fredag, sista dagen i perioden och början på en ny månad. Jag har levt i en bubbla hela dagen, av glädje över att allt förutom det attans finskaprovet nu är avklarat (eller jag har en engelskapresentation som jag inte hann framföra idag, men den tar jag 0 stress över). Och nästa period kommer säkert också bli jobbig, men jag får ha gymnastik, bildkonst, modersmål, engelska och samhällslära.

(Ann-Charlotte, som är min lärare i samhällslära, är den lärare som jag tycker mest om att lyssna på, för jag tycker hon förklarar så bra, och hon tar upp små saker som är "överkurs" eller som hon bara tycker kan vara intresanta för oss att veta, vilket gör att mina kompendier alltid har små notes som hon sagt utöver materialet. Det leder till att jag lyssnar intensivt. Hon har också historia (som är en stor favorit) där hon verkligen kommer till sin rätt, och då sitter jag verkligen som gjuten och lyssnar alltid aktivt.)

Ignorerar faktumet att jag har matte (som tur är Nikke tillbaka, så det kommer säkert gå) och måste stå ut med ännu en kurs finska. På tal om finska borde jag fortsätta läsa på provet. Good luck to myself! Finska gör ju ALLT annat så mycket mera intressant...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0