Dans gör allt lättare

Min dag har varit smått kaotisk, men nu när jag ser tillbaka på den, så började den i alla fall bra. För vi började med gymnastik idag, och vi hade dans♥ Kommer antagligen vara lite ledsen senare, eftersom vi nu haft det och inte har det igen, men det gör inget. För det var så fantastiskt, megasuperduper skoj att få dansa för Maria igen.

Jag är en sån person, så om jag hittar något jag tycker är bra (kan vara vad som helst, typ en jacka) så kan jag oftast inte hitta något som jag tycker är bättre. Jag blir kär i det första, och då går det inte att hitta något annat. Oftast. Och Maria är den första person jag dansade för. Det spelar ingen roll att jag kanske vuxit ur den svårighetsgrad hon håller det på lite, för det känns tryggt att kunna komma tillbaka till det där lite enkla och vana, och bara få dansa något lite enklare. Bara för att dansa. Jag lär mig ändå alltid något, och det gör mig säkrare och bättre som dansare. Dessutom brukar jag försöka sätta lite "jag" i det, för att få lite utmaning. Dans med Maria är något jag håller högt!

Resten av dagen flöt på. Jag visade dansen jag har i Ö-M för Maria, och fick en del pointers. Jag hade en ganska skön finskalektion. Nikke var tillbaka på matte, vilket hördes och kändes. Hördes i form av att vi skrattade så mycket, och kändes i form av att mina magmuskler fick sig ett workout pass av allt skrattande ;) Sen hade jag två timmar samhällslära. Kurs 4. Med treorna. Vilket kändes lite konstigt. Vår skola är ju ganska årskursbunden ändå. Men det ska nog bli bra :) En del drama med mina tjejer i Ö-M, för det hade blivit något missförstånd, men det reder nog upp sig. Och sen har jag sovit och städat. Dags att börja tänka på sängen...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0