Produktiv dag...

...och klockan är ändå bara halv 2 :)

Imorse kl. 4 var det väckning. Iväg till bageriet till 5 och sen började jag packa allt bröd och bulla i påsar. Där runt 8 hann jag börja med lite andra saker, men fick springa lite till och från eftersom vissa sorter var lite försenade. Nån gång före 9 fick man höra att griskokandet låg efter, så då blev det lite småpanik. Vi hade allt gjort till ca. 9, så då gick vi packare på kaffepaus. Efter kaffepausen (man borde skippa bullen, men gör det aldrig... undrar hur det kommer sig ^^) så satte jag och Maria igång med att städa medan Jessica avlöste Markus vid griskokaren och Margareta tog tag i några papper på kontoret. Började med min bänk där jag packar, sen brödskivaren, sen torkade jag ur frombröds-formarna, lade papper i lådor, sopade golv och klistrade lappar på brödpåsar. Före jag for hem sopade jag runt griskokaren för att hjälpa Jessica, för hon var äntligen färdig. Då var klockan 12. Och jag slutar egentligen 9. Hejja mig!!! :P

For via pappas jobb för att vara lite midsommarsnäll och sen via S-Market på vägen hem, där jag köpte lite mat. När jag kom hem satte jag igång, och nu har jag och lillebror just ätit. Snart är det off to Molpe, med åtminstone Katarina men sen har jag ingen aning. Låt oss hoppas att min rygg klarar det, för den har fått sig en ordentlig workout idag. Hade glömt hur mycket spänningar man får i nacken också. Men en solig dag är det, så let's pray för en bra dag :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0