Molpecykling

Igår var det säsongsöppning av Molpecyklingen... Ja, alltså ingen cykeltävling eller så, bara K's och min vana att ta cykel istället för moped till Molpe ^^

Efter att jag kom hem från jobbet (lite halvtrött, slö och en aning stressad) så drog jag lillebror ur sängen, packade åt och cyklade iväg till Katarina. Bara den etappen höll på att ta kål på mig. Det bådade ju gott för resten. Nåja, satt hos K och väntade på henne en stund och sen gav vi oss av till Petalaxkorsningen för att vänta på Pem. 15 minuter senare ringer det och vi får veta att Pem cyklat före oss, eftersom hon trodde att vi inte väntat. Väl framme i Molpe trodde jag att mina ben bokstavligen skulle gå av. Jag var så himla slut och de darrade som jag vet inte vad. Då väntade 3 kilometer till ännu innan vi nådde stranden. Som tur togs de i lugn takt, så jag överlevde.

På stranden tänkte vi simma men det var så kallt att vi mest solade. Talade en massa, åt TUC-kexen som jag tagit med och sen började vi packa ihop när klockan närmade sig 7. Tog en avstickare till Jesper, där han skulle läsa på matteprov, så Pem satt i min famn och K spelade piano och pratade med oss. For sen hemåt, medan vi fick för oss att leta pantburkar. Resulterade i 19 burkar, varav 4 utan pant, och 3 flaskor, alla utan pant. Mina ben tog det sista ur sig påväg upp för kyrkbacken så jag skrek närstan "Hallelujah!" då jag märkte att jag fått punka. Ringde mamma och var ganska så belåten åt att jag slapp cykla hem. Undrar varför...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0