Min Midsommar


Har haft en så rolig midsommar. Några smärre missöden, men antagligen den bästa hittills... :D

I fredags så vaknade jag och började packa ihop allt jag behövde ha med. For och handlade lite mat och sen tog jag vespan med alla grejer till Pem. Därifrån for jag, Pem och Katarina ganska snabbt iväg till Jespers i Molpe. Typ det första som hände (och som bådade jättegott för resten) var att vi fick sjukt god mat av Jespers mamma. Potatis med rökt lax, sill, en dill-ägg-sås, sallad och till efterrätt bär med grädde. Vi skålade midsommaren i ett litet glas rosé också. Kan bara säga att man mår som en prinsessa efter sån mat :D

Sen for vi till stranden. För att sola. Enda som simmade var K, medan jag satt på bryggan och såg på. Så vi spenderade några timmar där, och for sen tillbaka till Jespers. Där satte jag och K upp tältet och sen spenderade vi ytterligare några timmar med lite olika göromål och Hanna och Klaw Reh kom också dit för att tälta med oss på Jespers gård. Det blev ju lite... tja, delat läger ett tag p.g.a. en försening och glömska, men sen kändes det iaf som vi kom över det. Där på kvällen hann jag, K, Hanna och Klaw Reh vara ner till simstranden och samla pant också (det var dans). Sen kröp alla in i respektive tält och jag tror vi somnade ganska snabbt. Då var klockan runt 1.

Jag vaknade igen kl. 3 nångång och då hade K kallt. Jag tyckte hon skulle gå in och occupera soffan, för att inte bli förkyld, men orkade inte komma med när hon gick. Somnade om i min varma sovsäck och vaknade igen kl.6. Då hade djuren kommit igång med sina ljud, så jag tog lite pick och pack och gick in för att läsa istället. Stolen jag satt i var så skön dock, att jag somnade och sov till halv 10. Då fick vi frukost framdukad av P-A (Jespers pappa) och sen kom Jespers mamma upp också. Åt frukost, sen kom Pem och Jesper in på frukost och dagen började. Hanna och Klaw Reh var sist in, och fick äta frukost i egen takt.

Resten av dagen var slö och behöver knappast beskrivas i detalj. En liten incident dock: Jag skulle hjälpa till i köket för att inte känna mig alltför dum och bortskämd och oduglig, och när jag skulle skiva rabarber skivade jag nästan av yttersta fingerspetsen. Mysigt... Annars hände inte mycket. Hanna och Klaw Reh for hem. Vi åt batongerna jag hade med och fick världens godaste mat igen, kan tilläggas. Tomatsoppa, laxpaj, chokladmousse (som jag hade med), rabarberpaj och en choklad-apelsintårta (frusen från Frödinges) gör att man mår toppen :))

K for hem där 6 tiden, och vi hittade inte på mycket. Satte på en film mot kvällen och när den var klar for jag hem. Ganska skönt att köra vespa på kvällen/natten :P Väl hemma gick jag nästan sängen till mötes direkt. Mysigaste midsommaren hittills :D That's just fact (Y)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0