At Say Reh's in Plax

Som sagt, efter skolavslutningen for jag och Katarina till Petalax, där Say Reh bor. Hanna var där tillsammans med Klaw Reh, Jesper, Say Reh, hans bror (the name seem to escape me) och en massa andra burmeser som jag inte ens tänker försöka minnas vad de hette ;) Där blev vi tilldelade en soffa och hittade en gitarr, så det gick ingen nöd på oss...

Vi hann ut på flertalet promenader; jag , K, Hanna och Klaw Reh innan maten var klar. Sen åt vi. Annorlunda mat, mycket vitlök men annars ganska ok. Uppträdandena efter maten var också bra :) Verkar som att alla kan spela minst två instrument och sjunger gör de nästan allihopa. Vi hann leka också :) "Stolleken", en variant av "trasiga telefonen" och "charader"... Sen dansade vi lite, hahaha.

K och jag bytte rum, och när Say Reh kom dit bad vi honom hämta en gitarr och spela, medan vi sjöng. Eller ja, K sjöng och jag försökte :P Han spelar jättebra, har enorm respekt för såna som kan spela gitarr!! Det är ju jättesvårt :O Sen fylldes rummet bara på med folk tills vi var ca 12 personer. Vissa sjöng, Hanna och Klaw Reh spelade kort, nån satt på datorn och andra lyssnade bara. Jättetrevlig stämning!!! Och mycket skratt. Min sorts miljö alltså :) (även fast man aldrig har en aning om vad de säger åt varandra så börjar man le när de skrattar, vi sitter alltid och talar om att de skulle kunna tala om vad som helst and we wouldn't have a clue)

Där runt 3 tiden tog jag, K, Hanna, Klaw Reh och Jesper en promenad. Vi såg var K skulle jobba i sommar (med Jesper tydligen?), K went a bit crazy, vi lekte lite kull på vägen och jag tror vi väckte en del av Plax med våra högljudda samtal... När vi kom tillbaka hade allt blivit iordningställt åt oss för natten i rummet där vi tidigare åt, på något magiskt vis ;) Vi bäddade, gjorde oss klara, planerade en skrämseltaktik där ett älghuvud ingick och somande sen ganska snabbt.

Imorse vaknade vi, kom fram till att vi vaknat för sent för att kunna skrämma nån, klädde oss och packade. Hanna och Klaw Reh for, vi hörde på en stund när några kvarvarande spelade lite och sen skjussade Say Reh oss hem :) Sov typ 5 timmar efter hemkomsten och sen har jag inte gjort nästan någonting resten av kvällen... Superkul början på sommaren!!! No arguments there ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0