Balletone

.....är sjukt tungt. Nästan värre än ett aerobicpass med Maria, som för övrigt är sjukt jobbigt. Skillnaden mellan Marias aerobic och Tanjas Balletone är att Tanja inte tar pauser. Vi hade EN paus under 50 minuter. Jag fick ta en extra för att orka. Annars var det jätteroligt :)

Det var väldigt annorlunda, jämfört med vanliga danslektioner. Vi värmde upp lite kort med en massa pliéer och lite annat, sen gick hon långsamt igenom den korta serien steg, som vi sedan använde resten av lektionen. I olika tempon och olika många gånger. I slutet var jag så trött att jag inte alls orkade tänka på att sträcka vristen eller hålla armarna någolunda snyggt. Jag darrade så sjukt mycket i benen och armarna då, att jag inte riktigt kunde tro det. Efteråt gjorde vi lite benövningar och sen stretchade vi.

Trots att jag var helt bombsäker på att jag skulle känna av något idag så gjorde jag det inte. Det är en annan skillnad mellan Marias aerobic och Balletone. Efter aerobic behöver man inte ens fundera på att klara sig undan, det är liksom en omöjlighet. Så jag saknade nästan känslan av att man gjort något. Det är egentligen ganska skönt, för man känner sig så duktig ^^

Konstaterande: Om något så får jag säkert bättre kondition. Och säkert också balans och koordination. Kommer bli en jättekul termin :D




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0