Min nya hip hop lärare

Tänkte ägna ett helt inlägg åt mina dansupplevelser idag....

Hade som sagt hip hop idag. För första gången med min riktiga lärare, Pauliina. Första och andra gången var hon borta och tredje och fjärde gången var jag borta. Men nu så. Hon var verkligen trevlig och hade enligt min mening en relativt bra uppvärmining. Men den var inte alls som Camillas eller Marias där man känner att man gör något och får upp lite flås, det var mera som en muskelstrechning och lite muskeluppvärmning. 

Sen lite magmuskler men enligt mig inte alls vad jag väntat mig, för Camilla brukar alltid ta i tills man är helt slut men Pauliina gjorde bara att det tog lite lätt och sen var det över. Sen "salserierna" som man gör genom salen var grejer som Maria tog redan när jag gick på 8:an så det var lite för lätt för mig men jag görsökte ändå att få ut något av det.

Till sist serien. DÅ fick jag faktiskt en liten tankenöt. Inte riktigt lika enkelt där men så mindes jag att alla andra redan gjort serien två lektioner så jag låg kanske lite efter. Inga riktigt enorma problem men några småsaker fick jag inte riktigt att funka, så jag fick mera ut av det :)

Kom fram till att Pauliina inte är riktigt som jag är van vid men med tiden ska jag väl klura ut hennes sätt också. Att hon är långt från Camillas snabba uppvärmningar, tuffa muskelövningar och kvinnliga, lite jazzaktiga serier blandat med stora portioner teknik är ju helt klart iaf. Men kul kommer det att bli ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0