Långt inlägg om mina förhoppningar på provresultaten....

En dag, ett prov, ett förhör.

Lovely huh? Ganska diskutabelt enligt min mening iaf. Förhöret var helt oförberett och sen gick hon så snabbt fram i förhöret (hon dikterade och vi skrev svaren på ett vitt papper) att jag helt failade på en fråga. Så blir jag när jag blir stressad. Jag tänker inte på frågan utan tar det första som kommer upp i huvudet bara....

Nåja, sen hade vi lite vanliga lektioner och sen var det prov. Hälsolära. Ett av mina svaga ämnen. Som. Jag. Absolut. Inte. Har. Någon. Som. Helst. Kompetens. I. = Allt talar för att jag kommer att få lite sämre vitsord men jag tycker själv att det gick bra så det känns ganska lugnt. För stunden.

Imorgon får vi förhoppningsvis ut det. Och jag vet att då jag sitter där och väntar så kommer jag mentalt att förbereda mig på 4. Det har aldrig hänt men jag får alltid någon föreställning om att jag har skrivit helt fel prov eller något. Tror det är mitt sätt att se till att inte bli besviken. Ändå blir jag det ofta eftersom jag känner efteråt att jag kunnat göra bättre. Jag har enormt hög nivå på mig själv. Något som andra ibland inte förstår när jag ratar vitsord som de skulle ha varit överlyckliga av att få.

Franskaprovet får jag också ut imorgon. Och där hoppas jag faktiskt, helt utan att ljuga, på en 10:a. För provet kändes så extremt bra och jag hoppas som attan på högsta vitsord.

Dessutom börjar jag på en distanskurs i datateknik nu till andra perioden. Ska bli intressant att se om man klarar det eftersom det är en universitetskurs från Åbo Akademi. Egentligen tror jag inte att jag hinner men jag känner att jag måste försöka. Det öppnar ju flera dörrar, även fast man inte går alla 5 kurserna :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0