Pastasallad

Ingeredienser:

1 dl figurmakaroner
100 g kokt eller rökt skinka
100 g ost
en bit gurka
en bit purjolök
1-2 tomater
½-1 kryddgurka
basilika
svartpeppar

Skär skinkan, osten, gurkan, tomaterna och kryddgurkan i tärningar och strimla purjolöken. Koka makaronerna och låt dem sedan stå en stund under kallt vatten så att de kallnar. Blanda ihop allting i en skål och njut :P

Det finns också en dressing:

gräddfil
majonnäs eller lättmajonnäs
vinäger (väldigt lite)
salt
vitpeppar

Till dressingen kan jag aldrig hålla mig till receptet eftersom jag gillar att experimentera med kryddor och det märks störst skillnad i sådanahär såser (alltså märker jag snabbt vad som funkar och vad som inte funkar). Därför skriver jag inte ut mått till den, den blir bäst om man prövar sig fram. Bara den som vågar misslyckas kan lyckas ^^ Good luck!


Kommentarer
karoline

du borde kanske komma på egna recept istället för att skriva ut såna som redan är färdiga!!!

2011-06-21 @ 19:26:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0