A list of my favourite actors and actresses

Tänkte lista mina favvo-skådisar och se om de kommer byta senare....

Manliga:

Tom Cruise
Efter att ha sett honom i Top Gun, Mission Impossible 1,2 & 3 och Knight and Day har jag kommit fram till att Cruise är en SUUUUPERBRA skådespelare och en väldigt snygg en dessutom. Snyggare förr än nu men fortfarande snygg som få.

Robert Pattinson
Talar ju nästan för sig själv, vet inte varför. Hans sätt att spela gör mig nyfiken. Remember Me gjorde väldigt stort intryck på mig och utan honom skulle Twilight knappast vara den succé den är. Punkt slut. The End. Finito.

Patrick Swayze
Killen var en dröm och en fröjd för ögat när han var yngre, när han blev äldre försvann det någonstans men hans skådespelartalang har alltid funnits där. Att han haft den goda smaken att välja finska Lisa Niemi till sin fru gör väl inte saken sämre. Tyvärr har denna otrolige skådespelare lämnat scenen. HE IS MISSED!!!!

Leonardo DiCaprio
Låt oss börja med Titanic. Vem gråter INTE då man ser den?? Svaret är enkelt, typ ingen. Och DiCaprio bidrar STORT till detta!!!! Han kompletterar Kate Winslet på ett sätt som ingen jag kan komma på skulle gjort lika bra. Vi går vidare till Inception. Han griper tag i en och håller kvar en till sista minuten. He is incredible!!!! AND gorgeous ofc ^^

Nicolas Cage
Oooooooo....... Denhär mannen har något. Att sätta fingret på det är omöjligt. Men han har något. Och hans sätt att tala är UUUUUUNDERBART!!!! Gone In 60 Seconds, World Trade Center, Ghost Rider, Next, National Treasure och The Sorcerer's Apprentice är bara några av filmerna han spelat i och han fortsätter att briljera i varje film med honom jag ser. Han är guldvärd!!!!

Brad Pitt
Har faktiskt inte sett så många filmer med honom.. Mr. & Mrs. Smith, Babel och The Curious Case of Benjamin Button (TCCOBB) är de enda. Men han pressar sig ändå in här. Tror det är på grund av Mr. & Mrs. Smith, en film jag fortfarande tycker mycket om fast jag sett den typ 10 gånger. Tillsammans med Jolie gör han sig SÅÅÅÅ bra. Och I TCCOBB har han en lite ovanlig roll som jag faktiskt gillade. Tänkte skippa hela alltihopa med att han är snygg men vadå? Det tål att nämnas :P

Peter Stormare
Har bara sett honom i 1 film och det är Varg. Men han smög sig på mig när jag inte var beredd och nu sitter han där. Så är det bara.....

Johnny Depp
En film --> Pirates of the Caribbean. En till --> Sweeney Todd. Sen har vi ju förstås Kalle och Chokladfabriken, Edward Scissorhands, Alice i Underlandet och The Tourist. Kolla någon och ni fattar poängen. Killen är ju ett av guds underverk. Han kan ta vilken roll som helst och göra den fullständigt lysande. Hans Jack Sparrow-karaktär är helt amazing och fast jag tyckte att Sweeney Todd var en konstig film så gjorde han en utmärkt tolkning även där.

Stanley Tucci
För det första är namnet coolt. Om ni kollar på en bild av honom ser han jättecool ut. Och han spelar jättebra med ett tal som knappast någon annan har. The Devil Wears Prada och Julie & Julia är allt som behövs. He's in.

Rupert Friend
Hans roll i The Young Victoria slog mig med häpnad. Och trots en minimiroll i The Boy In The Striped Pyjamas så blev jag ännu mer imponerad. Och han har en fantastisk brittisk accent. LOVE!

Zac Efron
Vann mig efter Charlie St. Cloud. High School Musical i all ära men hans roll i Charlie St. Cloud höjde honom verkligen. Jag grät som bara vad. 17 Again gör han ganska bra men kolla Charlie St. Cloud och jag tror ni fattar vad jag menar.....

John C. Reilly
Fascination. En lite freaky roll i Cirque du Freak: The Vampire's Assistant och han satte sig. Kolla filmen för hans insats is a keeper (Y)

Kvinnliga:

Meryl Streep
Om man talar om fantastiska skådespelare kommer hon minst top 5. Hon har en stil och ett sätt som ingen annan har och hon är redan en legend. The Devil Wears Prada fick mig intresserad, Mamma Mia drog in mig i det och Julie and Julia samt It's Complicated fick mig att fastna och jag tror jag aldrig tar mig ur det mera.

Amanda Seyfried
Mean Girls, Mamma Mia, Chloe, Letters To Juliet och Dear John. Now I'm as stuck with her as I am with Meryl Streep. Hennes sockersöta leende gör henne perfekt för de söta och gulliga rollerna men i Chloe visade hon verkligen att hon kan göra även annat.

Angelina Jolie
Fulländnig. Gone In 60 Seconds tillsammans med Cage var ren magi. Mr. & Mrs. Smith med Pitt var även den fantastisk. Sen Wanted med bl.a Morgan Freeman. Tillsist Salt där hon är enda för mig kända skådespelerskan och där hon gör some amazing acting. Hon jobbar dessutom för välgörenhet. Gold Star for that!

Sigourney Weaver
Om jag är ärlig så var det hennes namn som först intresserade mig. Att någon kunde heta Sigourney fick mig nyfiken. Sen såg jag hennes talang i först Vantage Point och sen Avatar. Want to see more of her!!!

Halle Berry
X-Men filmerna och Catwoman. Jag gillar hennes stil och hennes tal. Hon är lika självklar här som resten av dem.

Zoe Saldana
Har alltid lagt märke till henne men aldrig tagit reda på namnet. Jag visste att hon var med i Avatar men nu rullar flera av mina favoritkaraktärer in då jag läser om henne. Hon har varit med i Center Stage, Crossroads, Pirates of the Caribbean 1 och Vantage Point. Hennes roll som Neytiri i Avatar var klockren.

Anne Hathaway
The Devil Wears Prada, Bride Wars, The Princess Diaries, Ella Enchanted och Alice i Underlandet...... Hennes sätt att använda mimik är superbt. Och de oskuldsfulla ögonen are to kill for ^^

Michelle Rodriguez
Nästan helt baserad på hennes roll i Avatar kommer hon in här, lite på grund av The Fast and the Furious men det är inte stor del. Hennes rollkaraktär Trudy var min absoluta favoritkaraktär i Avatar. That's why she makes the cut.

Emily Blunt
Brittisk accent är en grej jag gillar. Och Blunt har det. Hennes medverkan i The Young Victoria var fantastisk. I The Devil Wears Prada var hon också jättebra. Men The Young Victoria var en jättebra film med Blunt i huvudrollen och den tog andan ur mig.

Kiera Knightley
Hon har som känt är haft huvudrollen i Pirates of the Caribbean-filmerna (de tre första) men hon har aldrig dragit till sig mina blickar. Först efter The Duchess öppnades mina ögon. Hon är BRA. Jättebra!!!

Nichola Burley
Hon dansar helt fantastiskt i filmen Streetdance 3D. Och så har hon brittisk accent, vilket inte lämnar några tvivel alls. Nichola Burley på listan, CHECK!!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0