Some things are just meant to be :P

Sitter här och har lite smått tråkigt så jag beslutade mig för att läsa igenom lite gamla inlägg på olika bloggar. På Katarinas blogg gick jag till de allra tidigaste inläggen och då hittade jag hennes recept på kladdmuffins som hon skrev dit speciellt för mig ♥ Det receptet har jag använt så många gånger att det typ sitter i benmärgen. Tänk att det var ett år sedan (lite mer). Tiden går så fort. Mina muffins har varit med till skolan, där jag bjudit mina vänner på dem; de har varit med på tjejkvällar, då vi satt i oss 2-3 per person; de har varit med på ett par kalas och sen har de förstås varit helt vanliga muffins som familjen ätit med god aptit. TACK KATARINA♥ Utan dig skulle tjejkvällsstandarden med mina muffins inte finnas ^^

Kladdmuffins:

Ingredienser:

2 ägg
2 ½ dl strösocker
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakaopulver
½ tsk bakpulver
2 dl vetemjöl
100 g smält smör eller margarin

Gör så här:

1. Sätt ugnen på 200 grader.
2. Smält margarin (eller smör) i en kastrull på spisen och låt svalna.
3. Vispa ägg och socker med elvisp.
4. Vispa ner vaniljsocker, salt, kakao och bakpulver.
5. Tillsätt tillsist vetemjölet och det smälta margarinent (eller smöret)
6. Vispa snabbt ihop till en jämn smet.
7. Klicka ut smeten i muffinsformar på en plåt.
8. Grädda mitt i ugnen i ca 10 minuter.
(9. Lägg en chokladbit ovanpå och låt den smälta i värmen av muffinsen och smeta sen ut chokladen ovanpå muffinsen.)

9:an behöver man inte göra, det står inte i grundreceptet jag fick av Katarina och muffinsen smakar gott även utan choklad men jag lägger alltid dit choklad. Har blivit något av en standard. Det är verklgen inte ofta jag bjuder på muffins utan choklad och då är det alltid min familj som får äta upp dem ^^


Kommentarer
Hanna

Tar du med imorgon då? heheee ;)



Btw,kanske ni ska kom med era saker hit före vi far på kursen :P

2011-02-28 @ 16:53:35
Katten

Varsågooood:DDDDDDDDDD

2011-03-01 @ 07:22:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0