Morsdag

Idag är det morsdag om nu någon olycklig själ missat detta :P Morsdag handlar om att hedra och uppmärksamma mammorna. För det mesta bara med en blomma, ett kort eller en present. Alla borde försöka vara extra snälla på morsdag, ge en kram eller hjälpa till lite med något litet. Det är ofta de små sakerna som betyder mest. Man behöver inte ge någon jättedyr present eller något jättelyxigt. För de flesta mammor är det viktigaste att få något litet som visar hur mycket de betyder. Istället för att köpa ett kort kan man göra ett, eftersom det visar att man bryr sig. Det behöver inte vara perfekt, bara man visar att man försökt. Ibland är det tanken som räknas mera än gåvan. Man kanske kan göra en present själv i skolan på slöjden. Och blomman behöver inte vara en rosenbukett.

Det här året har jag gjort lite annorlunda. Jag brukar bara göra ett kort men i år har jag också bakat en tårta. En med vit marsipan på och grädde på kanterna. Mamma hittade receptet i en tidning och tyckte att den skulle vara perfekt till konfirmationen så för att testa hur den smakar gjorde jag den nu till morsdag. Dessutom var receptet på finska. Tur att man har Google Översätt :P Nu ska jag låsa in mig på rummet och knåpa ihop ett morsdagskort.

Jag hoppas att alla mammor blir ordentligt uppvaktade om det finns möjlighet, för det förtjänar dom. Ta hand om era mammor för de vill bara ert bästa. (Att tycka de är störande, pinsamma och totalt blåsta hör lixom till, men glöm det för en dag och fira dem riktigt ordentligt)

Om min mamma läser det här så vill jag bara säga att jag älskar dig otroligt mycket!!!! (Trots att jag inte alltid visar det). Hoppas du får en jättebra morsdag MAMMA!!! LOVE YOU 4-EVER!!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0