Att vinna

Vet inte ens hur jag kom in på ämnet men när jag väl gjorde det så började jag fundera..... Varför är det så viktigt att vinna? Det spelar ju ingen roll om det är OS eller någon dum tävling i byn. Alla vill vinna. Ibland kanske man påstår att man inte bryr sig men det gör man ju, innerst inne i alla fall. Många säger att huvudsaken är att man är med och gör sitt bästa, men tänk om det där "bästa" inte räcker? Då blir man minnsan sur som bara den. Oftast i alla fall. Vissa är förstås bättre än andra på att dölja att dom är dåliga förlorare. Ibland kanske man inte tror man ska vinna men innerst inne så hoppas man ändå. Så har det alltid varit och så kommer det alltid att vara. Jag tycker att huvudsaken är att man inte blir helt uppfylld av att vinna och gör något man ångrar bara för att vinna.

Jag brukar oftast inte vara en dålig förlorare och att skryta om att vinna är inte min stil eftersom jag skulle skämmas om jag sen förlorade. Men det betyder inte att jag tycker om att förlora. Det tror jag ingen gör.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0