Yesterday

Undrar om Jenny smittat mej med sin minnesförlust?? :O För jag har minnesluckor från igår..... inga stora men några små :P Så jag måste gå igenom allt för att kolla att jag minns.

Hanna, Katarina, Evve, Kicka, jag och Annika hoppade på buss nr. 14 vid skolan och det bar av hem till mej. Där såg vi på kort från mitt lågstadie... och jag visade dem kort på Jenny och många andra från Ö-Malax i dagis :P Jag bjöd även alla på varsin muffins (som Jenny och Katarina blev drogade av sist de var här) Sen kom Jenny från stan och vi döpte snörugby bollen jag lånat av Maria till Putte Karl Fjalar Peltonen.... Inga kommentaren och jag vet inte varifrån namnet kom. Det var inte jag som namngav honom. Katarina var präst och alla vi andra gudmödrar xD Efter det hade vi hade ett jäkla hallå med att finna skor, utekläder och vantar till alla som var inblandade i snörugbyn. Lagen var jag, Jenny och Evve mot Katarina, Hanna och Annika. Kicka var domare. Efter att vårt lag fått 5 poäng i rad gav vi upp snörugbyn och körde snöbrottning istället. Efter ungefär 10 minuter gav vi upp även brottningen och började posa på en stockhög. Kicka var fotograf :P Arne och Vivi Gullkvist körde om oss och Katarina blev besviken för att de bara hade ögon för Kicka och inte ens såg på oss andra. NU hade vi fått kallt så vi begav oss in i värmen. Innan jag gick in fick jag en skymt av Katarina och Evve som börjat snösimma. De kom in 5 minuter senare. Vi såg på bilderna Kicka tagit och sen började vi fixa tacos. På bordet stod tillslut detta: Tortillas, Tacos, Maletkött, Sallad, Gurka, Tomat, Lök, Tonfisk, Majs, Tacosås (både medium occh mild), Ananas, Tortillachips med ostsmak, Krossad tomat (på Hannas begäran), Riven ost och limsa (sprite och coca-cola). Medan vi åt började alla bli flummiga. Kan inte fatta att folket kunde bli så drogade av bara en. Katarina och Jenny satte i sej tre eller fyra när de började bli flummiga. Hanna var värst. Hon började hälla mat på Katarinas tallrik och till slut fick Katarina nog. Hon flydde fältet och gömde sej på vår WC. Kicka blev ostadig på benen och började vingla lite. Hon höll på att trilla in i väggen ett tag :P Tur att hon skärpte sig i tid till diskningen. Hon var om jag minns rätt den enda som alls hjälpte till att städa undan. Tack once again Kicka ♥ När efterstädningen var klar flyttade de andra sig till vardagsrummet där de hade Anden i glaset. Jag tittade på med Ior (min stora mjukis som jag fick i julklapp för två år sen) och Putte (rugbybollen som jag inte hade hjärta att lämna ensam xD) medan de andra spelade. Anden var också lite flummig och hade svårt att stava. Evve började tillsist tro att jag med mental styrka kunde flytta glaset som jag ville. Klockan 9 kom mamma hem. Hon bjöd på godis. 10 minuter senare förflyttade vi oss till mitt rum. Där underhöll sig Evve med att läsa mina trollböcker, Jenny med att vara på datorn (som vanligt), Kicka och jag med att klappa Tiger och Katarina, Hanna och Annika med att fortsätta fråga anden saker. Klockan 10 kom någon efter Hanna, Kicka, Evve och Katarina. Annika for hem 10 minuter senare. Jennys mamma Sabina kom en liten stund senare.

Wow, It´s all coming back to me now......
Jag mindes tydligen allt. Om jag glömt något så är det inte hela världen. Jag var mer orolig för att ha glömt något viktigt :P

Malin


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0