Böcker!

Ja, just det, Böcker..... Gutenbergs tryckpress är en väldigt bra uppfinning, tycker jag. Min bokhylla är full av dem och jag spenderar nästan alltid minsta en timme per dag åt att läsa. Det finns något för alla: Fantasy, Romaner, Deckare, Skräckhistorier mm. Det finns böcker med bara 100 sidor och böcker med 1000 sidor och för det mesta lönar det sig att läsa boken för filmen innehåller knappast lika mycket information och allt går inte att göra i verkligheten, trots dagens avancerade filmteknik. Man lär sig nya ord och att stava bättre och så vidare. Om någon har något negativt att komma med så snälla kommentera för jag har inget negativt att komma med :P MEN!!! Kom inte dragandes med att det är tråkigt att läsa för DET är skitprat xD När man läser en bok så dras man helt in i en annan värld. Om någon avbryter mig medan jag läser en bra bok kan jag bli otroligt irriterad. Något många tyvärr fått erfara skulle jag tro. Och man kan själv bestämma med sin egen fantasi lite hur det ska se ut. Boken berättar inte allt så man kan fylla i med egna detaljer, t.ex färger och former. Sånt är bestämt när man ser en film. Jag har också fått många ord ur mitt ordförråd genom att läsa böcker. Och min stavning är relativt bra, något jag har att tacka alla böcker jag tröskat igenom under åren. Dessutom är det lite lättare att skriva uppsatser eftersom man kan låna idéer lite av olika böcker. Många gånger då jag kör fast under en uppsats så tänker jag på alla böcker jag läst. Ibland hittar jag något från en bok som jag tar, ändrar lite och sen sätter in i historien jag håller på med. Annars inte. Då får man lita på sin egen fantasi. Och det är något speciellt med att sitta uppkrupen i sängen eller soffan med en bra bok och en kopp varm choklad :)

Malin


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0