Alla dagar borde sluta klockan 13

Idag har vi som sagt slutat klockan 13.00. Ibland önskar man att det var så jämt :P Dagen började med att jag vaknade klockan halv 8, 15-20 minuter före bussen går. Skönt!! Det bästa jag vet är ju att så fort man kommer utanför dörren höra en buss som bromsar in och inte veta om det är på busshållsplatsen före mig eller på min busshållplats. Lovley!!! Som tur var det på busshållsplatsen före min så efter en snabb rusch hade jag situationen under kontroll :P Idag hann vi iaf med showdance, modde och finska. På modde började vi med ett pararbete om olika seriefigurer. Jag och Nadja har om Jokern från Batman. På finska var det som vanligt tråkigt och på showdance hände något pinsamt:

När Maria delat upp oss i två grupper som skulle dansa för varandra gick den andra gruppen och satte sig. Vi tog oss igenom dansen utan problem och andra gruppen dansade. Inga problem där, men när vi skulle dansa andra gången hände det. I mitten av dansen öppnade Joel dörren för att låna Marias nycklar och öppna dörren till pojkarnas omklädningsrum. Vi blev så chockade att vi glömde all koreografi och nästan fick panik. Sen fann jag på något sätt takten och vi kunde fortsätta. Snacka om att vi skrattade när vi kommit igenom resten av koreografin.

Efter skolan hoppade jag av med Jenny vid dagis och vi gick efter hennes lillebror Nicklas. Där tog jag på mig mjukisbyxorna över leggingsen, och tur var det för när vi äntligen kom fram till Jennys place så var jag i princip en levande snögubbe. Mina öron kändes som de skulle trilla av och resten av ansiktet var helt stelfruset -.- Vid Jenny satt vi på datorn (of course, hallå det är JENNY vi talar om), spelade kort, åt glass och såg på Ghost Wisperer (slutet iaf). Nu är jag hemma och har just satt i mig en pizzabit. Yummy!!!

Morgondagen kommer tillbringas i stan med my friend Jenny. Klockan 8 kommer de efter mig eftersom Jennys mamma tar med oss på väg till jobbet. Jenny ska skriva mopedkortet imorgon också. Jag följer med som stöd :) Sen åker jag hem med mamma som ska till stan efter nå byggmaterial till pappa.

Nu blir det att fortsätta med dagen. Ha det gott!

Malin



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0