Snabbresumé

Nu har jag igen haft fullt upp med grejer och har inte hunnit blogga så vi tar en snabbresumé av onsdag, torsdag och fredag.

ONSDAG:

Jag for till skolan och hade typ vanliga lektioner, fast nästsista sydde jag "bältet" till klänningen klart och sista spelade lärarna mot 9b. Lärarna vann. Anyone surprised?? Sen när jag kom hem började jag baka kokosbollar. Pappa och lillebror for på match till Plax och mamma for i jobb sen på kvällen. Det roliga är att jag fick 53 kokobollar lagade och skulle egentligen ha 54 :P Sen klockan 10 kom jag på att jag skulle baka kladdmuffins. LYCKAT!!! *or not* De var inne en stund för länge och blev lite väl skarpa ovanpå :S

TORSDAG:

En nervös Malin infann sig i skolans omklädningsrum på torsdag morgon efter stress och liten frukost. Som tur var hade jag fått med mig två slipsar ist för en så Josse som glömt sin kunde låna den :P Sen kom då minuterna vi alla hade övat och varit nervösa för. Det gick bra trots att jag i efterhand tyckte jag missade lite. Direkt man kom ut fick man någon sorts adrenalinkick (iaf jag) och bara körde på. Sen när vi kom in igen ville alla ut igen. Maria var helnöjd! Sen visade Valeria upp en dans hon övat på till låten Imma Be med Black Eyed Peas. Hon dansade jättebra!!!! Sen såg vi Dirty Dancing 2. Maria var lite besviken eftersom hon inte hittat filmen i hela Vasa och sen fick höra av oss att 4 st. hade den hemma. Men 2:an var också bra. Maria tyckte mina muffins smakade bra. Strange!!! Mamma sa samma sak när jag kom hem. Jag som tyckte att de var för skrpa :S Jag fick ut min moddeuppsats också. 10- är helt MÄKTIGT!!!! Trodde seriöst aldrig jag skulle få så bra. (Ordet MÄKTIGT är Jennys ord men det passade så bra in att jag lånade det) Sen gjorde vi tvål, var till gymnasiet på föreläsning och hade knytkalas. Sen for vi till stan när jag kom hem. Till Hair Rewell Center där jag skulle klippa mig. Färgen är LOVLEY men det blev så helvetes KORT!!!!!! Jag sa 5 cm, hon tog minst 10!!!!! Alltihop tog 2 ½ timme.

FREDAG:

Idag for vi till Bergö. Först hade Sjöräddarna lite "info" och sen kollade vi lite på "Vindmöllorna". Vi tog färjan över till Bergö och åt där. Sen gick vi naturstig med frågesport. OCH MYGGOR!!! Efter det en lite bussrundtur runt Bergö och sen glass. Sen for vi hem. Efter jag talat med Jenny (och tipsat henne om SkoExtra i Smedsby då hon letade efter skor) och ätit hemma for vi till stan. Jag hittade en bikini överdel och ett par jeansshorts. När vi kom till bilen började jag leta efter min telefon, men den var försvunnen :O Vi gick tillbaka till Anttila och fick tillbaka den. Sen sa jag till mamma: "Det är inte min telefon om den inte varit bort åtminstone en gång" Hahahahahah!!! (Jag tappade min förra telefon på H&M men fick tillbaka även den). Sen for vi hem. Här hemma beställde jag konfirmationsminnen och läste bloggar. När jag kom till nästsista BlogLovin inlägget fick jag världens chock. På Jennys blogg fanns en bild av MINA avslutnings/konfirmationsskor :OOOO Så jag SMS:ade henne och bad henne ringa om hon inte sov. Hon ringde och det visade sig att hon hade åkt till SkoExtra och hittat samma skor som jag hittade där förra lördagen :P Hennes var en storlek mindre men annars tror vi att det är samma likadana skor. Ganska skojigt egentligen!!!

Well that's it!!! Nu tar jag natten eftersom det är avslutning imorgon!!! :O :) Tänk att vi slutar 8:an, vi var ju just 7:or ju!!! Godnatt världen :P


Hon dansade bara till en kort del men dethär är hela låten.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0