Rosso

När vi kom in till stan gick vi först till Studio Fotocenter. Jenny skulle ha en kamera men han vi pratade med påstod att man slutat att tillverka Canon 450D. Jag frågade om ett batteri till min Nikon och han visade mig ett riktigt för 59 € och ett pirat för 49 €. Sen sa han att jag kunde få orginalet för 49 € så jag slog till. Den mannen vet hur man ger folk en bra deal :P Jenny gick vidare på sitt och vi gick till Rosso. Dom har helt fantastisk mat där.... Jag tog köksmästarens grisfilé och blev VERKLIGEN INTE besviken. Suuuuuuupergod ♥ Sen tog jag en boll vaniljglass och en boll kolaglass till efterrätt. Jag har alltid hatat att äta vanilj skilt för sig men den vaniljglassen var en dröm. Min otroligt snälla gudmor bjöd mig på all den goda maten. TAACK!!!! ♥♥ Efter det skulle Ami till Finska Bokhandeln så dit gick vi. Jag hittade sista Vargbröderboken som jag suktat efter ganska länge. Sen i kassan frågade jag efter den nya Twilightboken Bree Tanners andra liv eftersom jag bara sett den på finska i hela affären. Hon gick efter den och räckte den åt mig. Fast den bara var 200 sidor lång kostade den lika mycket som Vargbröderboken så gissa om man fick beslutsångest. Det var en total mardröm -.- Att man tvingas välja mellan två böcker man VERKLIGEN vill läsa är en MARDRÖM!!!! Mamma försökte med det gamla vanliga: "Du kan ju önska den av tomten". Det har ju för f*n inte ens varit midsommar än. Tillslut valde jag Vargbröder eftersom den var längre. Sen gick vi till Alko. Don't even ask. Mamma och Ami kom nog därifrån med varsin påse. Hemfärden spenderade jag med min nyinköpta bok. Nu är min serie komplett. Vargbröder 1-6 står stolta i min bokhylla. Amagaad!!! När jag läste första minns jag att jag hoppades jag skulle ha hela serien en dag (och ja, jag vet att jag är en boknörd). Men nu ska jag sluta prata böcker.

Imorgon åker jag med gänget till Jennys villa. Kommer bli superkul och jag är glad att jag har två batterier så behöver jag inte vara rädd att kameran ska dö. Borde baka typ ************ till kvällen där. Fast det kan jag göra imorgon. Nu känner jag för att gå ut på fotorunda.

Hoppas ni alla har haft en bra dag!!! CIAO!!!!



Bjuder på en (redigerad) bild jag tog i söndags i det superduperkalla vädret.
Satt med vinterjacka och tjock tröja ute när jag fotade :P


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0