Nu fattar jag...

Jepp, nu har jag klart för mig varifrån jag fått mitt humör. Från PAPPA. Vi for på fotbollsmatch till Vasa och lillebrors lag förlorade en och vann en så de ligger andra eller först i tabellen. Båda matcherna spelade de mot Vasa IFK fast det ena hette City och det andra Smedsby så det var olika. Domarna hade lite svårt att se och Vasa IFK:are kan ha ganska fult spel ibland. De sparkar på benen och tacklas. Pappa blev riktigt högljudd ett tag när en VIFK:are tacklade en Malaxspelare. Men Malaxpojkarna är ganska duktiga på att tacklas de också så vissa gånger var det faktiskt deras fel. Och ibland var det en olyckshändelse, som då någon halkade och råkade sparka till en annan eller då bollen hann rulla för långt och glidtacklingen tog på personen istället för på bollen.

Imorgon blir det stan som gäller. Allt ska handlas som behövs och sen har lillebror träning på kvällen.

Hoppas alla får en "fortsatt trevlig kväll" :P


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0