Matlagning

Tjenare!!

Sitter här med datorn på köksbänken och väntar på att fisksoppan ska koka upp en sista gång. Sen ska den kryddas och så är det klart. Jag står för maten eftersom jag i ett svagt ögonblick hävde ur mig att jag kunde fixa maten. Mamma hörde förstås det, hon skulle kunna höra att jag säger att jag kan sköta maten mitt i en hög skrikande fans på en konsert med suuuuperhögt ljud -.- Jag drog mig för att börja men sen när jag kom igång var det inte så farligt. Det enda jag hatar med fisksoppan (som görs på frusen sej) är att mina händer börjar lukta lite svagt av fisk..... Annars är den lätt och rolig att göra.

Jag vaknade annars ganska sent idag och sen gick jag i duschen. Jag kalasade på smörgåstårta till morgonmål och sen klädde jag på mig. Jenny kom hit och vi satt och pratade lite. Sen tog vi mammas och pappas cyklar och cyklade till 8-Market. Där tog vi varsin glass och cyklade tillbaka. Sen drack vi saft och åt gräddtårta + lite jordgubbar som lämnade när mamma gjorde den glutenfria tårtan. Hon for hem och jag satt på datorn lite. Sen började jag laga fisksoppa. Sen ikväll ska jag åka med lillebror och testa mitt objektiv på hans fotbollsträning. Jag ska se om jag får några bra fotbollsbilder.

Denhär låten har jag bl.a. lyssnat på medan jag lagat mat.

 

Have a nice day!!! :P

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0