WFC

God- morgon dag kväll

Igår blev det heldag på stan. Mamma skjutsade mig till Paxal och jag hoppade på bussen där 10 före 11. När jag hoppade av bussen i stan gick jag runt lite och kom slutligen till Anttila. Helt plötsligt säger någon bakom mig: - Nämen hej Malin.... Jag vänder mig om och där står min gudmor Ami. Vi talar en stund och sen drar hon med mig som lunchsällskap. Efter lunchen går vi till finska bokhandeln där jag inhandlar två böcker. (I know what you all are thinking: BOKNÖRD!!!) Sen till Tiimari. Vi säger hejdå utanför Rewell Center och hon ger sig iväg på egna göranden. Själv ringer jag min kusin Linda och undrar om hon är på biohumör. Hon ska och se på glasögonbågar så vi bestämmer oss för den senare visningen. Jag tollar runt i stan en timme och hinner skaffa biljetter och en FRIDA tidning innan hon dyker upp. På Specsavers hittar hon inget och ringer till sin mamma och frågar vad hela meningen med nya bågar är. De bestämmer att de får ta det någon annan dag. Vi går på Arnodls (jag var sugen på en fruitie) och sen går vi bara runt på stan tills klockan blir 18.00. När bion slutar går vi en liten omväg och pappa ringer just som de första regndropparna faller på oss. Vi är nästan vid simhallen så jag säger åt honom att vänta där. Linda viker av till sin gata och jag fortsätter medan regnet öser ner. Sen åker vi hem. Just som jag kommer hem åker mammas väninna Helene hem så Trixie han jag aldrig träffa :( Efter mat och en dusch somnar jag faktiskt tidigt.

Idag steg jag upp där runt halv 11 och kvart över for vi till Vasa på Wasa Fotball Cup (WFC). Första matchen de spelade, som var mot FF Kraft (Närpes) slutade 7-0 till Malax IF. Sen for jag, mamma och lillebror på mat till Panorama. Andra matchen var mot ett ryskt lag som hette Fortuna. Trots det hade de inte så mycket tur idag. Efter första halvlek stod det 0-0 och deras tränare stod och skällde ut dem efter noter. I andra halvlek gjorde Malax IF ett mål efter bara några minuter. Deras tränare tappade luften helt då. Han sa inte ett ljud. När Dah Reh sedan gjorde det andra målet satte Fortunas tärnare sig ner, fortfarande helt tyst. Matchen slutade så men det räckte ju för Malax del iaf. 9 gjorde mål och inga insläppta är jättebra saldo för resten av cupen. Jag fick ett par nya fotbollsskor och sen tog pappa, jag och lillebror en glass på torget och matade duvorna med kexen av glassarna. När vi kom hem sköt jag och lillebror lite på mål och sen läste jag ut Bree Tanners andra liv. Helt sjukt bra bok. Berättar varför om en stund.

That's about it then. Over and out!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0