Mårten och Paul xD

Det enda vi i stort sett gjorde i fredags var att vi spelade kort (1000) och sen åkte jag ut på en roddtur mitt i natten. Tog i land på en allmän brygga och fotade lite men måsarna började skräna så jag fattade vinken och rodde tillbaka.

I lördags målade jag ganska mycket och sen solade jag. Jag hjälpte mamma tvätta potatis till potatisknytena och sen åt vi. Till efterrätt åt mamma och Mathias grillad banan med choklad. Pappa och jag kalasade på jordgubbar i stället. Sen blev det en roddtur i det fina vädret. Pappa och lillebror kastade lite. Pappas första gädda släppte men Mathias drog upp sin. Pappa reduserade till 1-1 med en ännu en liten en och sen fick han en ganska stor en men den snärtade lite med stjärten och sen pilade den iväg den också. Jag hade ett hel*ete med att ro om någon undrar. Pappa satt bakom mig så jag kunde inte använda ryggen utan bara armarna. När det sen kom motvind till på köpet gav jag upp och vände om båten och då vände det för pappa också. Pappa drog upp en relativt stor gädda efter lite kämpande och några kast senare fick vi upp (tror vi) gäddan som han hade förra gången. Just som jag stålsatt mig för att ro över till vår strand fick pappa lintrassel så han bytte av mig. När vi sen kom hem mådde gäddorna inte så bra. Inte mina händer heller kan jag tillägga. Vi släppte den minsta och mamma stod länge i gummistövlar brevid den för att hålla den på rätt köl så att den inte skulle flyta med buken upp. Pappa försökte få de 3 andra att vända sig i kassen men kom fram till att vattnet antagligen var för varmt så vi rodde ut med den en bit. Sen spelade vi 1000 och tog natt.

Idag har pappa målat och jag har varvat att kasta frisbee med Mathias och att sola. När det blev matdags fixade jag potitisknytena för att undvika kokt potatis som mamma annars tänkte göra. Vi åt och sen rodde jag ut med pappa för att hämta fisken. Den största hade dött under natten vilket var lite synd. Den kastade vi tillbaka åt naturen att ta hand om. Dom två andra blev döpta till Mårten och Paul utan dopvatten (dom var blöta nog) och gav i köttväg 1180 g fick jag veta för en stund sen. Efter det åt vi ananas, packade och for hem. Sen vi kommit hem har jag inte gjort så mycket, men känner att det är dags för lite bilder.

Först ska jag bara kolla läget på fotbollsfronten och anförskaffa mig lite glass. Ha tålamod :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0