Filmlista 2010

Komedi eller Drama? Komedi antar jag :D
Skräck eller Romantik? Romantik
DVD, Bluray eller vhs? Har aldrig sett en film i Bluray så det får bli DVD
Twilight - serien eller Stieg Larsson - serien? Har inte sett Stieg Larsson-serien men det tror jag heller inte skulle ändra svaret som (nästan självklart) är Twilight-serien :)
Beck eller Wallander? Känner mig faktiskt lite efter men måste erkänna att jag inte sett varken Beck eller Wallander
Bio eller tv? BIO !!!!
Filmen eller boken? Som den boknörd jag är säger jag (FÖRSTÅS!) boken eftersom det finns mer info att hämta där men i filmen visualiseras en del av boken så den kommer inte långt efter

Favoritskådespelare? Meryl Streep, Robert Pattinson, Patrick Swayze, Sigourney Weaver, Brad Pitt mm. (har en lite längre lista egentligen)
Favoritregissör? Öhm, jag fokuserar inte riktigt så mycket på regissörer men James Cameron har (hittills) gett oss 2 storfilmer, Titanic och Avatar, så honom får det bli :D
Bästa bok som blivit film? Jag har 4 stycken som kan sammanfattas med ett ord: Twilight-serien
Vilken bio kollade du på senast? Eclipse :D
Film eller tv-serie? Totalt omöjligt att välja.....
Vad skulle du helst göra - Skriva bok eller regissera en film? Jag skulle hellre skriva en bok (av X antal anledningar)
Favoritfilm? Har några favoriter som helt enkelt inte tillåter att man väljer en framför en annan så jag tar en av dem, nämligen Twilight-serien (någon förvånad??)

(mer om favoritfilmen)

När släpptes filmen?
Twilight släpptes 17 november 2008 i USA (2 januari 2009 i Finland), New Moon släpptes 16 november 2009 i USA (20 november 2009 i Finland), Eclipse visades (egentligen) först 24 juni i USA på Los Angeles Film Festival och släpptes sedan 30 juni i stora delar av världen (inklusive Finland) och Breaking Dawn kommer visas i 2 delar varav den första kommer 2011 och den andra 2012
Hur många filmrullar ger du filmen (max. 5)? Inget svårt val, 5 såklart :D
Vem har gjort filmen? Catherine Hardwicke regisserade Twilight, Chris Weitz regisserade New Moon, David Slade regisserade Eclipse och Bill Condon ska regissera båda delarna av Breaking Dawn
Om filmen är en serie, vilken är din favoritfilm isåfall? Eclipse hittills men jag har STORA förhoppningar på att Breaking Dawn ska ersätta den när den kommer ut
Favoritroll i filmen? Edward, Carlisle, Alice, Bella, Bree, Jasper
Såg du filmen på bio? Jag såg Twilight någon vecka efter den kom ut, New Moon på premiären och Eclipse på premiären
Finns filmen som bok? Yes: Om jag kunde drömma (Twilight), När jag hör din röst (New Moon), Ljudet av ditt hjärta (Eclipse) och Så länge vi båda andas (Breaking Dawn) + Bree Tanners andra liv (The short second life of Bree Tanner) som är en vidareutforskning av Eclipse

Och till sist, vilken är din favoritscen i filmen?
I Twilight är det när Edward räddar henne i Port Angels och när hon träffar hans föräldrar, i New Moon är det scenen i skolan när Alice bjuder in Bella till födelsedagsfesten, själva festen och alla scener efter att de lämnat Italien och i Eclipse är det scenen när hon går med på att gifta sig med honom och scenen i tältet när Edward och Jacob har någon sorts kortvarig fred och byter lite tankar

That's that! Blev kanske lite långa svar men.... Nu ska jag strax uppdatera er lite om vad jag gjort i helgen :P


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0