Bree Tanners andra liv

Jag läste ju som sagt ut Bree Tanners andra liv idag. Funderade på att skriva en recension men det blir först när jag recenserat de andra böckerna. Allt i rätt ordning :P Jag tänker i alla fall ge er lite tankar om boken. So here we go!

Man fick faktiskt ett helt annat perspektiv till vad som hände i Eclipse när man läste den. Boken berättas ju ur en av de nyföddas perspektiv (Bree) och jag trodde aldrig att Victoria kunde vara så lögnaktig och föra så många bakom ljuset som hon gjorde. Den nyfödda armén var inte lika hemsk och ond efter att man läst boken. Jag fick faktiskt lite medlidande med dem. De var bara ett gäng vampyrer som blivit vilseledda och bedragna. Och Bree borde inte ha behövt dö. Hon gjorde ju inget ont mot någon, varken i sin egen klan eller någon annan. Hon höll sig ur vägen och sade inte mycket. Sen fann hon en vän i Diego, som var godtrogen in i det sista. Något som blev hans död. Och ur en viss synvinkel, senare kanske också Bree's död. Volturis del i det hela kanske inte kommer riktigt oväntad men ändå lite.... Jag gillar Bree. Det sista hon gjorde var att se till att någon fick reda på Volturis inblandning, inte med ord men budskapet gick ju fram ändå. Detta som tack till Cullens för att de dödade Diegos mördare.

Just så. Som vanligt tror jag att jag har berättat lite för mycket. Men jag orkar inte riktigt skriva om det heller. Så det får vara. En sak till: Gillar ni Twilight-böckerna så tror jag inte att ni kommer bli besvikna.

Nu ska jag fortsätta med mitt....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0