Löftet som gick åt skogen..... BIG TIME!!!!

Igår hade jag faktiskt tänkt skriva. Och jag hade ett tillfällle också. Efter att vi kommit hem från skogen (fatta att jag ALDRIG åker dit igen, minnesnot till mig själv) och jag lagat mat (vet inte när, hur och var jag lovat det men) så satte jag mig ner och startade datorn. Då hoppade pappa in i rummet med löften om fina bilder. Fototokig som jag är nappade jag direkt. Så då bar det av till Iskmo där faster Berit och hennes man Roger röjjer ur ett gammalt hus. Pappas fina löfte om en vacker sjö, bara nedanför huset och många fina bilder utomhus sket sig så fort jag såg stället. ALLT var igenväxt och inne i huset fanns så mycket skräp att man nästan svimmade. När vi fann en kalvind började mamma och pappa fynda. En spinnrock, en kärna (som man kärnade smör i förr), en sorts kanna, en pigtittare, en oljelampa och en blompall. Mamma hittade en massa gammalt glas i ett skåp på nedervåningen och pappa hittade en gammal (eller i princip aldrig använd) röjsåg i ett lider. Rena shoppingturen alltså. Bortsett från att vi fick alltihopa. När jag kom hem satt jag på Bloglovin och lyckades komma igenom alla inlägg så nu är jag klar med det.

Nu ska jag försöka tvinga mamma till stan. Har hittat ett jättesnyggt armband på Salkari jag tänkte köpa för en del konfirmationspengar och sen ska jag leta skolmaterial och kanske en väska. Klädshoppingen får vi se med sen. Vet ännu inte om det blir något Konstens natt för mig, känner mig lite degig, vet inte hur jag skulle ta mig dit och har annat att göra eftersom gänget kommer hit imorgon. Borde fixa tomatsåsen till pizzan jag tänkte vi skulle göra på lördag, tänka ut allt som alla ska ta med, baka muffins, städa, hitta typ 2 madrasser till och fixa lite annat smått och gott.

Nu ska jag hitta mamma. Hoppas att hon går att övertala. Hej så länge!!!



Nikon D5000 + Tamron 70-300mm f/4-5.6


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0