Nej jag har inte dött....

... har bara haft en grymt kul helg. Fredagen bestod av skola och tjejkväll vid Evve. Först hade vi rundvandring och fick se hela huset. Sen gav vi presenterna och såg på en hmgjord film av när evve var liten. SÅ SÖTT!!! Efter en massa nåmeeen, va gullit och nej vad sött började vi fixa tortillas. Herre min gud vad det var gott. Vi fortsatte prata vid bordet jättelänge om saker som.... (okej PRIVAT! så vi skippar det). Sen for Hanna hem eftersom hon hade jätteont i huvudet. Och en stund senare kom Katarina på att hon ville in på Omegle. Så hon och Annika satt där medan Kicka såg på Talang 2010 och jag och Evve satt i ett annat rum och talade om böcker och filmer. Men jag och Evve "joinade" Kicka i tid för att få se Bert Karlsson gråta när han hörde en tjej som sjöng en countrylåt. HOW SWEET! Vi åt också popcorn och fick varsin chokladägg av Evve. Tack sötis! ♥ Pappa hämtade jag och Katarina där runt tio. I bilen hem fick hon ta del av mina och pappas åsikter om världen i allmänhet. Väl hemma gick jag och sova eftersom pappa delade med sig informationen att vi skulle till stan nästa dag.
LÖRDAG
På lördag steg jag upp, fick panik och hann inte äta frukost eftersom mah parents hade så bråttom till stan. Först till Sko Extra i Stenhaga där pappa kollade på skor. Jag underhöll mig själv med att prova snygga men (enligt mamma) onödigt höga sommarsandaler. Pappa hittade till slut ett par som han köpte och vi for in till centrum. Där fick jag följa med på Fotbollsskojakt eftersom mamma alltid är jättekinkig med att man ska se på allt innnan man bestämmer sig för något. Så efter cirka en timme kom hon underfund med att skorna lillebror hittat på första stället var bäst. *SUCK* Så dom blev det, knallgula som de var. Sen skulle han ha ett par jeans. Iväg till KappAhl alltså. Där tog det en evighet att ens hitta rätt storlek och sen var de ändå inte passliga. Så Lindex nästa. Där fann de (underligt nog eftersom det bara var andra butiken) ett par jeans som han tyckte om och som passade. Efter att vi väntat på den jä*ligt långa kön iu kassan gick vi till KotiPizza på mat. Jag beställde en Kotzone med grillad kyckling. Ännu mer väntan på mamma eftersom hon äter längst och när hon äntligen var färdig tvingade jag med henne till AndIAmo för att kolla på skor. Converse närmare bestämt. Ett par gråa blev det till slut ♥ Sen via Prisma där jag fick ett par handskar och lillebror fick en jacka. När vi kom hem hann jag bara byta kläder så skjutsade pappa jag, Katarina och Jenny till Annika's place. Först såg vi på foton av Plaxborna från ettan till sexan och sen gick Katarina in på Omegle. Kicka, Evve och Hanna anlände och gänget + Rebecka Näsman (Becki) var samlade. Hanna och Evve använde M&M:s till att måla läpparna och ta kort medan resten var på Omegle. Sen stängde de av Omegle och "joinade" Hanna och Evve. After that gick vi ut och gå med solbrillor och paraplyer klockan 7 på kvällen. Just utanför Annikas grind mötte vi två ryttare. Alla paraplyer skrämde dem något otroligt och den ena ville inte alls gå förbi. Den andra gick förbi men hoppade nästan i diket. Vi kände oss lite fåniga och frågade om vi skulle flytta oss så att de kom förbi men de bad oss stå kvar eftersom de ville lära sina hästar att inte vara lika rädda. Vi tog i alla fall ner paraplyerna och tillslut kom ryttarna förbi. Vi gick iväg och hade verkligen trevligt. Men jag vet inte om det uppskattas att jag skriver vad vi gjorde så det skippar vi :P När vi kom tillbaka var klockan 9. Då började vi fixa pizza som blev klar runt klockan tio. Den åt vi och sen for Rebecka hem. Vi fortsatte tala och snart kom Kickas pappa efter Korsnäsborna och Katarinas mamma efter Jenny, Katarina och mej. I bilen talade vi om sömngång och att tala i sömnen och Katarina berättade om en gång då någon kommit in på en engelska timme och frågat om något. Katarina hade hållit för näsan och munnen för att inte skratta och börjat blöda näs blod. Hon gick till kansliet men kanslisten förstod sig inte på is påsarna så hon gick till skolsköterskan istället. När hon kom tillbaka så hade deras engelska vikarie kramat om henne (hon var lite tjock) och Katarina beskrev sina tankar i den stunden med orden: Man kuna ju riktigt känn fläske..... Något som hennes mamma Marika fann otroligt roligt. Hemma gick jag även då direkt i säng eftersom lillebror hade soppdag på skolan på söndag.¨
SÖNDAG
Söndag morgon (alltså idag) vaknade jag av pappa. Sen gjorde jag mig klar och vi for på Soppdag i Ö-M skola. God soppa iaf! Sen när vi kom hem for mamma och pappa till skogen och lillebror började spela något spel på Playstation. Själv har jag gått genom min facebook, min blovlovin och sen skrivit detta LÅÅÅÅÅNGA inlägg. Nu tror jag att jag ska gå ut och gå eller något. Hoppas ni haft en bra helg för min har varit fantastisk tack vare GÄNGET ♥ You know who you are!
Hejsan Svejsan
Malin


Kommentarer
hanna

hahahaha, katarina e omegle/chatroulette beroende nästan ;oio

2010-04-11 @ 16:44:21
Katarina

Hanna: Ja men jag kan ju int va in på he alls där hemma, som ni andra kan ;)

2010-04-11 @ 17:15:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0