Konsten att fläta en vätefläta

Steg igen upp klockan halv 5 tiden och klockan 6 var jag där igen. Hjälpte Benny med degen till russinkakor, sen vägde jag upp degen och la den i formar och lade in formarna i ugnen. Benny visade mig hur man spritsar ut deg med en sprits på bakplåts papper och tro mig, det är svårare än det ser ut. Sen stog jag och såg på när Nadia gjorde tårtbottnar, tog ut russinkakorna och gick på rast klockan halv 8. Efter rasten med smörgåstårta hjälpte jag Jasminka med att göra grisar. Hon körde degenbitarna genom en kavlingsmaskin med vev och jag plockade upp dem på ett bord. Sen satte hon sylt i och jag hjälpte henne vika dem. Sen lärde hon mig att fläta väteflätor. Det såg jättesvårt ut men när man kom underfund med vilken degsträng man skulle fläta vart så gick det. Jasminka kallade mig naturtalang!!! STOLT!!! Efter flätorna hjälpte jag henne med bostonkransarna och sen hjälpte jag Nadia och Sofia med en annan sorts krans. Klockan 10 var vi färdiga och Maria sa åt oss att plocka kakor i påsar och knyta fast. Kakorna var dom som jag spritsat ut på plåt tidigare. Det var tydligen något nytt som de skulle börja med om jag förstod rätt. Det tog så länge att klockan var 11 innan vi var färdiga och då fick vi åka.

Katarina hade igen fått sovmorgon och hade sovit till kvart före 10. Vi gick till Köpings och satt där och spelade kort till 12, åt och gick tillbaks. Sen satt jag och läste till halv tre. Finns ändå ingen i Malax som slutar före 3 så...

P.S. Min rygg gör lite ont, jag glömmer att räta på mig ibland och står krokigt :S INTE BRA!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0