PRAODAG 3

My day started at 4.30 am. Klockan 6 var jag där och idag fick jag sockra grisar och hallonmunkar igen!!! YIPPIE!!! Det kanske inte låter så kul men det är jätteroligt och Jasminka lät mig sköta mig själv i princip hela tiden men hon höll koll på mig förstås. Jag blev klar lagom till rasten kvart före 8. Fortsatte med att rada ut formar tills Sofia bad mig komma. Hon skulle lär mig använda kavlingsmaskinen. Vi skulle göra wienerbröd och det var inte SÅ svårt att använda maskinen. Sen medan degen låg en stund fortsatte jag rada ut formar. När hon skurit bitarna penslade jag dem, hon spritsade ut fyllning på dem och vi vek dem. Jag radade dem i formar medan hon gjorde en till deg. När jag var klar frös jag ner dem, fixade fler formar och när dom hon redan hunnit vika var i sina formar hjälpte jag henne med de sista. Medan jag lade in dem i frysskåpet gjorde hon deg till "krafsor". Dom var riktigt roliga att göra, speciellt eftersom Maivor stod på andra sidan bordet och gjorde gräddtårtor till en begravning. Halleluja vad goda dom såg ut..... När "krafsorna" var klara gjorde vi en sorts bröd. Verkligen inte min grej, degen hade luftbubblor ÖVERALLT och dom måste vara jämna osv. Medan Sofia fyllde 2 ½ plåt lyckades jag knappt med en :P Det gick delvis så för att jag såg på medan Maivor avslutade gräddtårtorna och gjorde en prinsesstårta så jag koncentrerade mig kanske inte till 100% men ändå. Hon är verkligen jätteduktig förresten. Det är dom alla!!! Sen satte Maria mig på att torka ur brödformar (ca 150 st.) som var jätte smutsiga av bränt fett eller smör eller något så man blev helt svart på händerna. Nadia kom och joinade mig efter en stund och 10 över 11 var vi klara och fick åka hem.

Katarina började 9 idag så hon kom inte med mig till Köpings utan jag gick dit själv och satt där ända tills hon kom. En lärare berättade att en elev fallit från skoltaket dagen före. Han bröt båda armarna. Fick senare höra att han var där uppe för att hämta en boll som de hade när de lekte "bollen är hemma". Stackarn!!! Sen åt vi, gick tillbaka och jag satt på biblioteket till halv 3. Och hela dagen har min hals gjort ont -.- Ska dricka en mugg varm rödvinbärssaft och ta natt sen. Hoppas alla som har PRAO har en bra vecka och alla som är i skolan likaså!!!! Och även alla andra!!! Goodnightandsleeptight!!! ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0