4H Klubbledarkurs i Tammerfors

Så har första dagen kommit och gått. Fick lite bråttom till tåget idag kan tilläggas, men jag hann. Lite strul med min biljett, men det fixade sig. Och sen var vi framme i Tammerfors!

Vi tog bussen till Ahlmans, en yrkesskola som också har hotell på området, där vi skulle vara. På bussen kunde jag inte låta bli att notera att folk steg upp för gamla människor så att de fick sitta Jag har ju nog hört om det, men jag har aldrig sett det. Skulle själv aldrig ha tänkt på det, för jag har aldrig åkt med en "stadsbuss", men när en kvinna steg upp för en gammal dam och två personer steg upp för ett gammalt par blev jag rörd. Det är ju en fin gest!

Dagen i övrigt har bestått av ett konstant rumsbytande, eftersom ingen kom med den de ville, så alla började byta frenetiskt. Vi har också lekt några lekar, funderat över vad vi vill lära oss på kursen och fått pizza. Tidtabellen blev lite sen, och dagen har varit lång, så jag är väldans trött. Alltså ska jag nu krypa ner under täcket och invänta morgondagen, som är fullspäckad. Väckning 7.30!!! Sov sött ♥
 
P.S. Konstaterade att jag är ensam gymnasist, och det fnns bara en annan som går andra stadiet, en kille som är 16 och går yrkes. Resten är högstadieelever. Undrar vad det vill säga?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0