Twilight Breaking Dawn part II

IGÅR var jag med lite folk, och såg Twilight Breaking Dawn part 2. Wohooo!!! tänker vissa av er. Jaha? tänkte jag. Inga spoilers, men den var inte riktigt som jag förväntade mig. Alla fina stunder för mig i boken, stressades bort för att komma till "the point of no return" (som Berit, min modersmålslärare, gillar att kalla det). Slutet var sen faktiskt fint, och ett litet "aaw-moment", så det gillade jag.

Filmen kändes lite tillgjord emellanåt, men det kom jag över ändå. Mackenzie Foy (tror jag hon heter som spelar Reneesme?) var faktiskt jättebra för rollen, och jag gillade valet av henne. Men efter att jag gick ut från bion, kändes det inte som att jag just sett den sista filmen i "THE TWILIGHT SAGA". Ingen hype. Ingen känsla av lite ledsamhet över att den var slut. Bara Jaha?

Min rekommendation skulle ändå bli SE DEN, inte för att jag tyckte att detta var världens bästa film, men för att jag tror att detta är en film som man måste bilda en egen uppfattning om. Endera så älskar man den, eller så gillar man den inte alls...



BTW, så såg vi en trailer till "The Host" före filmen, och DEN bara måste jag se. Jag tyckte sååååå bra om boken, och jag hoppas att filmen kommer bli lika bra!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0