Reflektioner över TOKI

Idag har vi haft besök till skolan av våra vänelever från Leppävirta. Jag, Angelika och Christoffer är i grupp med Emma och Samuli. Samuli har jag inte talat så mycket med, men Emma är jättetrevlig :) En tjej från en annan grupp, Heidi, har också varit med oss en del och hon är också väldig trevlig...

Efter skolan for vi med väneleverna till Vasa och bowlade, gick lite på stan och åt på RAX. Bowlingen var jag lite besviken på, eftersom jag trodde att vi skulle vara i egna grupper så man skulle få lära känna dem lite bättre, men alla var huller om buller och ljudnivån var på max, så några samtal tror jag inte fördes heller. Emma började må dåligt och gick till hotellet så jag gick själv på stan, och RAX var sig likt sen.

Var väldigt nervös över finskan, men det gick på något mystiskt vis. Gjorde mig iaf förstådd. Det mesta blev på finska, av okänd orsak, fast de ska lära sig svenska medan vi lär oss finska. Emma sa sen att hon tyckte att jag pratade bra finska :D DET var oväntat. Och det var så annorlunda mot alla tråkiga försök att tala om olika saker i skolan på finskatimmen. Positiv upplevelse!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0