Ensam

Nu står jag här, ensam kvar
Medan alla andra, går i par
Jag ser inte nån, någonstans
Som önskar att, jag faktiskt fanns
 
Jag ser bara mörker, utan ljus
Jag hör endast vinden, men inget sus
Vart gick världen, medan jag såg bort
Hur kunde glädjen, nånsin bli så kort?
 
Var finns styrkan, när man är så svag
Fanns den bara till låns, för ett litet tag?
Kan man leva, utan att vara
Finns det snälla någon, som kan svara?
 
Hör mig någon, om jag ropar?
Nu när problemen, så sig hopar
Finns det någon, som vill hjälpa?
När det känns som jag ska stjälpa
 
Finns det någon, som står där
Fast jag är, just som jag är
Finns det någon, som kan se
Att jag hjälp behöver, men ej kan be?

-----
Skriven 11.10.2012


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0