New Years Eve 2011

Midvinternattens köld är hård
stjärnorna gnistra och glimma
Alla sova i enslig gård
djupt under midnattstimma
Månen sänker sin tysta ban
snön lyser vit på fur och gran
snön lyser vit på taken
Endast tomten är vaken

Känner mig faktiskt lite som tomten i Viktor Rydbergs dikt just nu. Ingen, och jag upprepar INGEN, är vaken här i huset at the moment. Mamma sover, hon är sjuk, har feber och mår illa; pappa sover, på en madrass i vardagsrummet för att inte bli smittad; lillebror sover, i sin egen säng och trots att ingen skulle klaga på honom fast han är uppe. Till och med katten sover, som annars alltid är ute och vandrar mitt i natten, i en stol i vardagsrummet. Hans snarkningar hörs ända till köket där jag sitter och syr.

Kan ni fatta? Jag sitter här och syr, och har försökt att få det lite uppstädat i rummet också. PÅ NYÅRSAFTON. Inte för att vi brukar göra något stort av nyår, men nog brukar alla vara vakna till tolvslaget, kanske lite raketer och lite pommac, någon gång har det väl t.o.m. varit champagne. Men inte i år tydligen.

Skulle egentligen ha blivit nyårsfirande i Korsnäs, men det blev så sent med planeringen. Som det alltid verkar bli. Så nu sitter jag här, all alone, och tänker försöka hitta på något till tolvslaget, kanske skicka iväg lite hälsningar då och sen förmodligen krypa i säng. Detta blev verkligen ett annorlunda nyår....

Nåja, ska sluta beklaga mig nu och passar på att önska alla ett GOTT NYTT ÅR, med många nya bekantskaper, skratt och mycket glädje. Stor kram på er ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0