Malax Bageri

Hemma från första PRAO dagen..... Det var hur kul som helst. Men det var lite kämpigt att komma upp klockan halv 5 på morgonen. Klockan 6 var jag iaf där och det först jag fick göra var att sockra grisar och hallonmunkar vilket var jättekul men lite stressigt. Jasminka som visade mig hur man skulle göra var jättetrevlig. Halv 8 var det kaffepaus med smörgåstårta som någon haft med/gjort. JÄTTEGOD!!!! Sen tillbaka till grisarna och munkarna. När jag var färdig med det någon gång 8 tiden fick jag hjälpa Sofia att laga wienerbröd. Det var jobbigare, inte lika stressigt men min rygg började göra lite ont efter ca 300 wienerbröd :P Sen hjälpte jag Sofia med att väga upp deg och rada upp bröd på en plåt. Sen körde vi bröden genom en kavlingsmaskin för att göra dom platta. Och sen satte vi in dem i ett kylskåp för att de skulle hållas till nästa dag. Sofia skickade mig till Maria som satte mig på att klistra lappar på brödpåsar. Efter typ 300 brödpåsar fick vi åka hem klockan halv 11. Henrik hann vara in och titta vad vi höll på med under dagen också.

Efter att jag kom ut ringde jag Katarina och den fuskisen hade fått sovmorgon till halv 1!! (inget illa ment Katarina :P) Hon kom cyklande till bageriet, vi gick till "handlin", sen till parken och sen gick vi i sakta mak mot Köpings skola. Men vi fick inte mat före 12 och vi kom dit halv så vi satt där ute och spelade kort på en bänk. Lite före 12 kom Lena dit och vi gick in. Matsedel: Korvsås med potatis och en sallad. Not exactly my cup of tea men ner gick det. Sandra kom dit också. Lena och Katarina cyklade medan jag gick/sprang tilllbaka till Y-M. Utanför bygdegården kom Katarina underfund med att hon måste "speeda" på för att hinna till bibloteket så de lämnade mig eftersom jag ansågs slö. No hard feelins though!! Jag gick via "handlin", köpte lite godis och gick till bibloteket där jag bänkade mig i en skön fåtölj och läste en bok. Talade lite med Jenny medan jag satt där också. Klockan halv 2 hade jag det så varm och skönt att jag nästan somnade. :O Men Kattis räddade mig genom att be mig följa med på fikainköp. Till "handlin" en tredje gång alltså. Katarina köpte 3 grisar (ganska mäktigt att jag hållit i dem bara ca 6 timmar tidigare), ett kexpaket och sokerfri saft. Sen tillbaka till bibban. Jag bänkade mig med boken igen och bara 5 minuter senare ringer Jenny igen. Lite flummig var hon och jag var väl inte på bästa samtalshumör jag heller så vi avslutade ganska snabbt. Jag hann just och just sjunka ner i boken igen så kommer pappa. Dags för hemfärd. Sa hejdå åt Katarina, var med pappa in via "handlin" en fjärde gång (hann tala lite med Kim som har prao där) och sen hem. Tröttheten har försvunnit nu men jag antar att den kommer tillbaka.
Malin


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0