"Sista" Sportlovsdagen

Imorse vaknade jag klockan 8 (!!!!!!) och hann äta morgonmål innan jag kom fram till att dagen skulle bli för jä*lig. Så jag stal en av böckerna mamma har i en gömma och började läsa. Mitt i allt vaknade jag av att mamma sa något och blev helförvirrad. Där låg jag, i morgonrock under täcket, med såndära röda märken man får när man sovit med kläderna på...... Bredvid mig låg boken på en helt annan sida än jag slutat läsa på.

Jag steg upp men satte mig ganska snabbt i sängen och fortsatte läsa. Sen hann jag fixa omelett till lunch och kolla på gamla VHS kasetter med inspelade Tarzan-avsnitt innan jag började med maten. Mamma och pappa var i Purmo så jag blev lämnade med matproblemet. Pizza på menyn och pannacotta (stavning?) till efterrätt. Blev lite stressigt med pizzadegen som inte fick jäsa två gånger men jag fick ihop det. Försökte hitta en VHS med inspelade avsnitt av en liten tecknad mullvad som jag älskade förr men har inte haft nån lycka ännu. Det bästa som finns sånhär dagar är tecknade filmer man såg som barn och bra böcker. Dans funkar också utmärkt men rum för det finns inte riktigt hemma så man tager vad man haver :P

Hoppas ni haft en lika bra dag och att ni sover gott i natt.


Kommentarer
h@nn@

EN TECKNAD MULLVAD DU GILLA DÅ DU VA LITEN?! Kan det möjligt vara..... en mullvad som färgade allt i olika färger. Jag minns inte ricktigt but I loved that "movie".. xDD

2011-03-05 @ 09:52:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0