Stressigt

Idag lekte jag kock för en dag igen. Maten skulle vara klar 16.00 sharp. Klockan 14.40 sov jag ännu. Eller ja, mamma väckte mig genom att ringa. Och jag är inte säker på om jag sov eller om jag bara dåsade. Jaja, jag steg upp och började med maten på stört. Maten skulle vara 40 minuter i ugnen så jag räknade ut att den skulle vara ugnsfärdig helst 15.20 eller senast 15.30. Klockan 15.25 märker jag att jag glömt ugnen så jag fick vänta ända till 15.45 innan det alls kom in i ugnen. Varje minut efter klockan 16.00 var jag nervös för att mamma och pappa skulle komma hem. När klockan var 16.20 hade jag inte sett röken av dem ännu så jag ringde. Då hade de just startat. Så jag hann i lugn och ro vänta på dem ännu 10-15 minuter.

Maten blev jättegod och mamma var lyrisk. Efterrätten (lingongott) blev lite för söt eftersom jag inte insåg att det fanns socker i lingonsylten före jag hällt i sockret (använde köpt lingonsylt, det ska helst vara hemlagad) men den gick att äta ändå. Receptet på maten kommer upp om en stund.

Just nu slappar jag bara. Håller även på att leta efter fler gubbar. Är det verligen ingen som kan någon av dem??


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0