Dreaming

Jag hade en så konstig dröm.

Hela min familj hade blivit tillfångatagna av en häxa, som hade en konstig fet katt i sitt sällskap. Vi stod där i köket och såg på alla godsaker häxan hade. Jag tror nästan att det var därför vi gått dit överhuvudtaget. För att stjäla en del av godiset. Så vi stod där och häxan mallade sig över att vi inte lyckats. Sen började mamma, pappa och lillebror gå till vardagsrummet och jag förstod på något konstigt sätt, helt utan ett ord, att jag var tvungen att distrahera häxan. Så jag tog upp en massa saker och talade med henne, bl.a. en grön och rosa/röd hjärtask i någon sorts lera. Hjärtat var lite sådär ojämnt, med ena delen längre än den andra. Jag sa att jag haft flera hjärtaskar men aldrig med en sånhär form, utan att jag bara haft ett täcke med sån form på hjärtana. Varje gång häxan såg ut att vilja gå till vardagsrummet tog jag upp något nytt eller började prata, för att hindra henne.

Tillsist så fick jag för mig att alla andra var klara med vad de än höll på med, så jag tvärvände och rusade till soffan i det andra rummet. Där satt mamma, pappa och lillebror med flera kassar med fluffigt godis och sträckte ut handen mot mig. Så fort jag rörde mammas hand började hon rabbla en ramsa: "Fly
g min kvast, hoppa mitt spö..." men inget hände. Eftersom ramsan var fel. Häxan kom förstås och blev mäkta arg, men också skadeglad åt att vi misslyckats. Och vi satt där förtvivlade. Sen sa katten att vi skulle bli förgiftade och sjuka om vi inte tvättade händerna, och när vi såg ner på dem så fanns det en konstig gegga på dem. Alla gick för att tvätta händerna utom mamma, så när vi kom tillbaka så sa jag åt henne att göra det. "För säkerhets skull..." Sen satt vi bara där. Jag försökte förtvivlat komma på rätt ramsa. Jag kom så långt som "Flyg min kvast, trolla mitt spö" men sen tog det stop...

Sen vaknade jag och det första jag gör är att dra upp datorn i sängen, starta den och googla "Flyg min kvast, trolla mitt spö", för att se om Google har rätt ramsa. Men ICKE (damn you Google!), och i den vevan fattade jag att jag vaknat ^^


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0