Två Molpedagar

Två dagar och båda har spenderats i Molpe, iaf delvis... Igår for jag till K och Hanna kom dit. Vi solade, gjorde husbesök och hade Garden Party med pizza, grönsaker med dipp, nötter och sallad. Sen bestämde vi oss för att fara till Molpe, så jag tog mig hem med vespan för att hämta simkläder och sen for vi. Träffade Pem och Jessica där, Klaw Reh kom dit och även Jesper. Hann knappt hälsa på S innan han for iväg. Simmade en stund, talade och sen satt K på medd mig hem. Jag stannade en stund hos henne efteråt, vi talade om dagis, lågstadiet och labels. Blev lite väl kallt när jag skulle hem sen dock.

Idag tog vi en heldag, men istället för vespa blev det cykel. Bara jag, K och Hanna idag, och Evve kom dit senare. Vi solade, sen kom Evve, sen simmade vi alla 4, Evve for hem och vi åt en pizza som vi delade på tre. Sen tog jag och K cyklarna hem. Hann tala om våra familjers respektive traditioner och vanor, huruvida soulmates existerar, hur världen ser ut ovanifrån, lärarattityder och lite annat. Kul som vanligt ♥ Sen fick jag skjuss hem av mamma, medan pappa tog min cykel på traktorsläpet, för de hade varit ner till Åminne. Kände mig lite lat, men ignorerar det för stunden...

Imorgon blir det jobb :) Är faktiskt nästan glad, för jag gillar mitt bagerijobb. Så trevlig atmosfär att det nästan inte känns som att man är på jobb ens. Trots att jag måste stiga upp när vissa inte ens somnat än, så är det kul... Och så skönt att ha hela dagen framför sig när man är klar ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0