Sorg och Lycka

"

Sorg och Lycka
Går hand i hand
I vad man kan tycka
Så främmande land

De är så vitt skilda
Som världar kan bli
Men båda är vilda
Och kan göra dig fri

Sorg är en våg
Av allt som då fanns
Den är som ett tåg
Som tar dig nånstans

Där allting är litet
Och dystert och grått
Där allt känns så slitet
För det finns inget gott

Men lycka är en vind
Full av glädje och skratt
Den smeker din kind
Och ser dag gå i natt

Den står där bredvid dig
Och ger dig sitt stöd
När du säger "Håll i mig"
Eller behöver hjälp i din nöd

Jag hatälskar den här. Den är gjord med tanke, men den är inte bra. Den är för banal, barnslig, grund och konstlad. Kanske för att den tog så länge att göra. Kanske för att jag tänkte för mycket på vad jag lade dit. Jag gillar nästan mina dikter bättre då jag bara printar ner första bästa som låter bra, om jag tänker för mycket gå det åt skogs. Så det är en sorts hatkärlek. Undrar varför jag lägger upp den....? :O


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0