Bokveckor

Sedan sommaren började har jag allt som allt köpt 8 böcker och lånat två. På tre veckor. Först köpte jag två på GROS, en fin fredag för två veckor sedan då jag for med mamma till stan:

Pojken i randig pyjamas av John Boyne       Läsvärd!
Som om Ingenting av Katarina von Bredow     Chick-lit, klassisk von Bredow stil!

Sen lånade jag två av Jesper när jag var där en gång:

Boktjuven av Marcus Zusac       Annorlunda, och VÄLDIGT bra!
Huset vid vägens slut av Magnus Nordin     Riktad till en lite yngre åldersgrupp men inte fy skam! 

Sedan när mamma skulle in och handla på onsdagen förra veckan hittade jag två på rea på CM:

Mitt nya jag av Sophie Kinsella      Chick-lit, smått fånig ibland men sjukt rolig och bra!
Flickan från tjugotalet av Sophie Kinsella       Hur härlig som helst, med ett rätt överraskande slut :)

Och så idag, på två olika loppis i stan, hittade jag fyra:

Anne på Grönkulla av E.M. Montgomery
Om det ändå vore sant av Marc Levy
Mina Hemligheter av Sophie Kinsella        En väldigt härlig och nyckfull berättelse!
Black Beauty av Anna Sewell           Läst förr, älskar den! 

Kan verkligen rekommendera Sophie Kinsella, fast bara hennes fristående böcker. Alltså dessa tre ovan + Karriär och köksproblem, som jag har från förut. Hon skriver så roligt och jag ser fram emot att få ta upp boken igen när jag lägger den från mig. Kan dock inte säga samma sak om hennes serie om Shopaholicen Becky Bloomwood, som jag tycker är lite för mycket. Ser fram emot att få läsa klart Flickan från tjugotalet och sätta tänderna i Mina hemligheter :)

OBS! Skrev noteringar om dem jag hunnit läsa hittills... Kommer påfyllas vartefter som!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0