Down low

Inspirationsbrist.

Jag hade börjat på en ny novell, och kände det som att jag hade inspiration i överflöd. Sedan fick vi i uppgift i modersmål att skriva en materialbaserad uppsats. Jag började på den. Och sen dog min inspiration. Hela min fantasi tycktes säga: "Jaha, om du inte behöver mig mera, så sticker jag...." och sen stack han. Nu får jag inget att funka. Jag har inte rört novellen på en vecka och jag borde skriva klart moddeuppsatsen, men jag KAN inte. Det tar stop. Jag får inte nerskrivet ens ett dugg av alla de fina ord som flockas i mitt huvud. Jag lyckas inte sätta ord på mina tankar och så fort jag sätter mig ner för att börja på den, så stiger jag upp igen, eftersom jag blir så frustrerad.

Orden som brukade komma så lätt
Har nu stuckit och jag står mig slätt
Mot alla dem som har kvar
De orden som en uppsats tar


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0