Lyrical Jazz

Har varit en dålig vecka, inläggsvis i alla fall. Min egentliga vecka har varit ganska bra, med Balletone i tisdags och idag var jag på Lyrical Jazz. Att komma sent ger kanske inte världens bästa intryck, men när bussen kommer till stan lite över 4 så hinner man inte riktigt till 16.00. Så jag missade större delen av uppvärmningen. Och resten av lektionen gick inte riktigt som en dans.....

Jag har dålig balans. Det tvingades jag konstatera när vi som bäst höll på med piruetter. Att jag inte kan hitta tillbaka till punkten dessutom, gör att snurrig tappar balansen. När vi gjorde serien fick snurrig och punktlös här verkligen kämpa. Och ändå hann jag inte med, tappade balansen ofta och kände mig allmänt malplacerad. Jag har också hunnit bli så pass van med hiphopens lösa slappa stil, som jag ändå inte kan exakt, så att minnas att sträcka på ryggen och stöda med magen gjorde jag inte.

Enda positiva var att min flatback verkar ha blivit ganska så mycket bättre. Fick nästan ryggen rak :) För er som inte vet vad en flatback är, så är det när man tippar fram överkroppen tills den är vinkelrät mot benen och sen ska man sträcka och dra in, samt stöda med magen, för att få den att bli rak. Typ som ett bord ungefär ^^ Att hitta balansen också (tyngdpunkten kommer långt fram) gör det hela ännu roligare.

Överlag en rolig upplevelse. GÄRNA IGEN!!! :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0