HP 7 part 2

Vet ni vad?

Igår var jag, min kusin och hennes fyra kompisar på Harry Potter och Dödsrelikerna del 2 :) Eller, vi var först på del 1 för att hålla oss lite uppdaterade och sen 00.07 satte vi oss ner och såg på tvåan. Helt supermegaenormt mäktigt :P Vissa scener var lite osammanhängande om man inte läst boken, kom både jag och Linda (min kusin) fram till. Sen fanns det andra scener som inte var med som vi båda gillat ur boken. Och sen korade vi förstås FILMENS BÄSTA SCEN ^^  Och vi kom fram till vilken karaktär som vi gillat mest i den här filmen....

(OM NÅGON INTE VILL VETA ABSOLUT INGENTING, DON'T CONTINUE READING :P)

Scenen vi valde var den scen då Harry dyker ner i minnessållet och får se Snapes minnen. Vi blev helt rörda av när han mindes hur han sjönk ihop när han fick se Lily Potter ligga död på golvet efter Voldemorts attack och hur han vaggade henne i sina armar ♥♥♥♥ Just den scenen var allt som boken lovade. Vi båda totalälskade den :)

Kanske ni kan gissa karaktären ur filmen också? Snape OFC ♥ Fast vi redan visste att Snape alltid varit god (från att ha läst böckerna) och att han spelat ett helt flippat dubbelspionage hela tiden så kom det ändå lite förvånande ^^ Nåja, enhälligt valde vi Snape :P


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0