Beastly

Tårar rinner ner för min kind. Klockan är 1 och jag sitter här. Det var så vackert. Han var så vacker. Trots hans yttre. Och han ändrades ju verkligen. Jag snackar inte om någon kille. Eller delvis. Men det handlar om en film. En helt fantastisk film som ni bara måste se.

Filmen heter Beastly och är en annorlunda version av Skönheten och Odjuret. Den handlar om Kyle (Alex Pettyfer), som tycker att han inte har någon pappa eftersom hans pappa aldrig lyssnar, aldrig har tid och aldrig bryr sig. Men det sätter han till sidan. I skolan är han den snygga, med självförtroende och banksaldo på max. Han ogillar fula människor och lever efter sitt pappas motto "Hur mycket folk gillar dig, beror på hur snygg du är". När Kendra (Mary-Kate Olsen) förvandlar honom till att se ut som på utsidan som han gör på insidan faller hans värld i bitar. Om han inte hittar sin sanna kärlek och får henne säga de tre orden "Jag älskar dig" på ett år kommer han att förbli så för evigt. När hans pappa får se honom låser han in honom i ett hus helt ensam, där han tvingas sitta och tänka över sitt öde. Han hatar allt. Men så möter han Lindy (Vanessa Hudgens). Hon ser honom för den han är och bryr sig inte om hans hemska yttre. Sakta börjar Kyle omvärdera allt han tror på och hoppas att Lindy kan vara hans sanna kärlek.




Filmen gav en sån stark bild av vad vi idag tycker är idealet och hur man ska se ut. Om alla lärde sig acceptera det yttre skulle världen vara så mycket bättre. Jag tycker att det var än jättebra remake av Skönheten och Odjuret. Helt klart värd att se!!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0