What's the deal??

Jag började tänka (wow, tänk det gör även jag ^^) och sen började jag undra. Vad är grejen med att mobba och trycka ner folk??? Jag menar, alla har ett värde, alla är olika och alla är bra på sitt sätt. Varför måste människor då mobba någon som är annorlunda?? Nu tänker jag verkligen inte påstå att jag är någon ängel som aldrig talar skit om någon eller säger något fult om någon men jag försöker i alla fall att inte göra det. Som jag skrev för något inlägg sen så finns det då vissa personer som jag helt enkelt inte klarar av men då kör jag hellre på att ignorera den människan istället för att tala skit om honom/henne.

Om jag märker att någon blir ledsen av något jag sagt börjar jag dessutom själv må dåligt. Jag gillar inte att säga nej och se folk som blir besvikna eller ledsna. Jag kanske inte visar det men jag börjar faktiskt må dåligt och blir ledsen på mig själv. Jag är inte som vissa andra som kan ge blickar och tala skit i all oändlighet . Nu pekar jag inte finger på någon men om ni känner er träffade kanske ni borde se över er själva??

Sen är jag av den uppfattningen att en människa måste få tala lite skit ibland. Det finns lixom i generna tror jag. Men då är det väl bättre att göra det i det tysta och inte såra någon genom att visa vad man tycker??

Vad tycker ni?? Berätta!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0