Sik- och Makaroniröra

Idag när jag gjorde makaronijox (funderar på att döpa det till syskonlunch ^^) trodde jag att mamma köpt 800 g malet kött men det visade sig att det bara var 500 g. Så eftersom jag redan börjat koka makaronerna fick jag ca 3-4 dl makaroner över. När mamma kom hem från stan hade hon köpt rökt sik så jag väckte min kreativa matådra till liv och rörde ihop detta:

Sik- & Makaroniröra a'la Malin

Makaroner (kokade och kalla)
Rökt sik
Tärnad Gurka
Purjolök
Gräddfil
Herbamare (örtsalt)

Man blandar makaroner, rökt sik, gurka och purjolök i en skål enligt dom proportioner man vill ha (= vill man ha mycket purjolök så lägger man mycket, annars inte osv.). Sen blandar man ihop gräddfil och herbamare och ringlar det över. KLART!

Skulle aldrig gjort detta om det inte varit rester, men ja. Mamma gillade det och hon är verkligen inte fan av makaroner så jag har gjort en god gärning idag ^^ Sen kan man självklart lägga till något eller ta bort något. Tomat funkar säkert utmärkt, paprika kanske (?) eller morot, vad vet jag. Tog bara det jag hittade för stunden. Låt fantasin flöda, det är så maten föds (Y)

Nu borde jag plocka ur diskmaskinen för mamma har varit på sjukgymnastik för sitt finger (en sena i långfingret var typ av (?) och nu när den läkt kan hon knappt röra fingret) och sa att hon är jätteöm i fingret så hon ville ha hjälp. Dessutom kom hon hem med balsam och mousse till mitt hår så jag kände att varför inte? Dessutom behöver jag mer sminkborttagningsmedel och lite annat så jag fjäskar lite (men bara liiiite ^^)

So long ppl!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0