Prezi.com

När vi skulle presentera våra PRAO platser (vem kom på något sånt anyway??) så använde Nadia ett annorlunda program som finns på nätet och det heter prezi.com. Jag tyckte det var jättesnyggt och det är något helt annat än Powerpoint. Jag använde det själv när jag gjorde engelska presentationen också. Det är lätt att använda (jag har små problem med Powerpoint och har aldrig gillat det), man lär sig Prezi snabbt, det är enkelt att lägga till YouTube klipp i sin presentation (i Powerpoint måste man ju länka men i Prezi kommer klippet upp i själva presentationen), det är inte bara en punktlista utan man kan verkligen göra jättecoola saker med det och det ser mycket proffsigare ut ^^

Det kostar inget att bli medlem på prezi.com och man får allt man behöver för att göra riktigt snygga presentationer. Sen har många olika personer gjort väldigt bra förklarade prezis och YouTube klipp för att förklara hur man gör för att använda prezi. Om man sen kollar runt på sidan kan man hitta fantastisk inspiration till hur man kan göra själv för att göra sin presentation lite häftigare.

 

Såhär ser min presentation ut, jag berättade på engelska och viss info skrev jag inte ner men såhär kan det se ut alltså..... Bernice gillade tydligen idéen för hon såg väldigt positiv ut då hon lyssnade iaf ^^

 

Btw, jag har gjort så att ni kan zooma fritt i presentationen så om ni rör musen över högra kanten kommer en zoompanel upp. På så sätt kan ni kolla vad ni vill eller trycka på pilen för att se hur själva presentationen såg ut.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0