I'm back....... with a test ^^

Shit, har inte bloggat på typ 1 ½ vecka...... Pellfolk påpekade min bloggfrånvaro redan i måndags men jag har inte orkat blogga. Vet ej varför, har knappt varit på datorn och då jag varit har jag inte orkat blogga ändå.

Jaja, life's life. Hittade ett test på Hannas blogg jag ville testa ;)



1. Hur gammal var du när du läste Harry Potter för första gången?
Öhm....... 10-11??

2. Hur fick du din första Harry Potter bok?
Jag fick 4:an i julklapp tror jag

3. Vilken av Harry Potter böckerna tycker du är bäst?
Sista, Harry Potter & Dödsrelikerna/The Deathly Hallows

4. Sämst?
Har inte läst 2:an och 3:an men jag har faktiskt ingen som sämsta

5. Läser du böckerna på engelska eller svenska?
Svenska men skulle gärna läsa på engelska också

6. Hur många gånger har du läst böckerna?
1:an 1 gång
4:an 3 gånger
5:an 4 gånger
6:an 1 gång
7:an typ 7 gånger

7. Favoritkaraktär?
Harry, Ron, Hermione, Luna, Bellatrix (yes, a bit strange i know), Dumbledore, Snape, Tonks, Fleur, Hagrid, McGonagal (stavning?), Ginny, Lupin

8. Sämsta karaktär?
Gyllenroy Lockman (mitt smeknamn på honom är blåbäret ^^)

10. Skriver du fan fictions om Harry Potter?
What's that

11. Favorit trollformel/förbannelse?
Alohomora, Accio, Wingardium Leviosa och sen of the record så gillar jag Polyjuice elixiret

12. Skulle du valt att vara Dödsätare eller medlem i Fenixorden?
Medlem i Fenixorden ;)

13. Om du gått på Hogwarts, vilket elevhem skulle du ha gått i?
Gryffindor eller Rawenclaw ♥

14. Vad tycker du om Voldemort?
Störd och fattar inte att han blev som han blev

15. Känner du andra som gillar Harry Potter?
JO ^^

16. Har du nånsin rollspelat/lajvat som en Harry Potter-karaktär?
Öhm, nej?


Vem i Harry Potter är du?

HARRY
[/] Du har ett synligt ärr i ansiktet
[/] Du har glasögon
[] Du är väldigt populär
[] Du har två kompisar som du ALLTID är med
[] Din mamma och pappa är döda
[] Du är ganska bra "kompis" med din rektor - haha
[] Du är väldigt modig
Antal kryss: 1

RON
[] Du har haft en råtta
[/] Du har rött hår (har haft, färgat dock ^^)
[/] Du är dödligt rädd för spindlar
[] Du klassas som en fegis
[] Du har många syskon
[] Du har ett väldigt klumpigt husdjur
[] Du älskar mat och godis
Antal kryss: 1

HERMIONE
[x] Du är väldigt smart (nu skryter jag nog lite)
[x] Du har en katt
[/] Du älskar skolan och läxor (inte älskar och läxor får ni stryka men annars så)
[x] En av dina bästa vänner är nästan känd (Katarina will be ^^ och Annika också ;))
[] Du har stort, lockigt hår
[] Du hatar att dina kompisar vill ha din hjälp med läxor
[x] Du ogillar mobbing och mobbare
Antal kryss: 4 ½

DRACO
[] Du är självsäker och tror du är bäst
[/] Du hatar (ogillar) någon för att denne tar all uppmärksamhet (no comment och det är INTE någon av mina vänner)
[] Du är rentav elak
[/] Du är blondin (hade blondbrunt som liten)
[] Du hatar mugglare
[] Du tycker att renblodiga är mer värda än andra
[/] Du är väldigt lik din pappa (vi har liknande tankegångar ibland och har samma fötter :P)
Antal kryss: 1 ½

SNAPE
[x] Du klär dig i svart
[/] Du bär på en stor hemlighet (beror på vad som menas med stor ^^)
[] Du har svart hår
[] Många hatar dig, men de känner dig knappt
[] Du kallas sur
[/] Du har blivit mobbad
[] En av dina närmsta har dött
Antal kryss: 2

LUNA
[] Din mamma är död
[] Du kallas konstig och stollig
[] Du har en väldigt egen personlighet
[] Du är mycket intresserad av magiska vidunder
[] Du är ensambarn
[] Du bor ensam med din pappa
[/] Det pratas illa om dig, men du bryr dig inte (någon gång har det hänt, har dock aldrig brytt mig)
Antal kryss: ½

NEVILLE
[] Dina föräldrar är döda
[] Du bor med din farmor
[] Du är klumpig och inte så smart
[] Du är allmänt dum, men kan allt om en grej
[/] Du är försiktig av dig
[x] Du har ett fåtal riktiga vänner, men de bästa (6 st närmare bestämt ♥)
[] Du har/har haft en padda
Antal kryss: 1 ½

RESULTAT: HERMIONE


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0